Mi az a SEO?
A SEO egy angol mozaikszó, jelentése Search Engine Optimization azaz keresőoptimalizálás. Bővebben a weboldalak keresőmotorokban való organikus megjelenésének javítási folyamata.
Miért fontos a SEO?
Az emberek keresőmotorokat (google,yahoo,bing) használnak az elérni kívánt tartalom megtalálásához. A keresőmezőbe olyan kifejezéseket (kulcsszavakat) írnak, amik a legjobban összefoglalják a keresett témát. A keresésre a böngésző találatokkal válaszol,melyek mögött egy-egy weboldal áll. Bizonyított tény, hogy az emberek nagyjából 70%-a az első oldalról választ webhelyet, és a második oldalra már el sem jut. Az esetek 99%-ban a lista első néhány találata fizetett hirdetés (PPC – Pay Per Click), a többi viszont a keresőmotor értékelése alapján felállított organikus sorrend. A keresőoptimalizálás során tehát azt próbáljuk elérni, hogy az organikus találatok között minél előkelőbb helyet foglaljon el weboldalunk.
A SEO összetétele:
Azt, hogy a megjelenített találatok között egy weboldal hányadik helyen áll, több dolog is befolyásolja.
A SEO három részre osztható:
Technikai
Tartalmi
Off-page
Technikai SEO
Ahogyan a neve is jelzi ez a keresőoptimalizálás technikai része, amiért a fejlesztő a felelős.
A keresőmotor által vizsgált legfontosabb szempontok:
weboldal betöltési sebessége
szerkezeti összetétele
URL-ek kialakítása
fájlok, különösen a képek mérete
SSL
301-es, 302-es átirányítás
404 oldal
zsákutca (Ne legyen olyan oldal a weboldalon belül,ahonnan nem lehet interakcióval tovább vagy visszalépni. Így a böngésző zsákutcába kerülhet.)
A keresőmotor ellenőrzi, hogy szerkezetileg megfelel-e az oldal az elvárásoknak, és ezek alapján pontozza.
Tartalmi SEO
A keresés pillanatában a keresőmotor az oldal tartalmi részét is vizsgálja, egészen pontosan azt, hogy az adott kulcsszóhoz mennyire illik az oldal tartalma. Átnézi a weboldal címét, kiemelt szerkezeti elemeit, képek címeit, URL-eket majd a megírt szövegeket. Amennyiben a keresőmotor egészséges számban talál kulcsszavakat az oldalon, és a webhely minden más SEO szempontnak maradéktalanul megfelel, úgy a találati listában is megjeleníti a versenytársak mellett. Amennyiben egy weboldal készítésénél fontos szempont a SEO, úgy érdemes kikérni fejlesztőnk vagy SEO szakember véleményét az általunk megírt szövegről is.
Mennyibe kerül neked a SEO?
A SEO (Keresőoptimalizálás) alapvetően azzal foglalkozik, hogy a nem fizetett (avagy organikus) találatok között érj el helyezést, amihez az szükséges, hogy a Google algoritmusa szerint a Te weboldalad hasznosabb legyen mint a többi. Egy jó weboldallal ez lehet akár egészen apró változtatások sorozata, a tartalom folyamatos frissítése a közönséged érdeklõdési körei felé, vagy épp külső oldalakon és fórumokon történő megjelenés. Ha azonban a weboldalad nem felel meg bizonyos szempontoknak, akkor legjobb esetben is csak egy rendkívül szűkös közönség elõtt tudsz megjelenni.
“Nincs ingyen ebéd”
A céljaid eléréséhez tehát, mint mindig, tenni kell. Azonban amellett, hogy ez egy hosszú távon megtérülő befektetés, a tippek nagy része remekül használható, vagy egybe esik a saját márkád építésének lépéseivel.
A keresőoptimalizálás egy rendkívül szerteágazó és folyton változó szakma, azonban nem rakétatudomány. A tudástárunkban elérhető folyamatosan frissülő tippek segítségével Te is optimalizálhatod a saját oldalad, legyen az WordPress, Wix, vagy egy saját fejlesztésű oldal.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.