Tartalommarketing
„The content is the king”, azaz „a tartalom a király”.
Sokszor halljuk ezt a mondatot online marketinges berkekben, már évek óta. De egy ilyen folyamatosan változó világban, ahol napról napra új know how és újeszközök szükségesek a fennmaradáshoz, vajon érvényes lehet-e ez a mondat így majd’ 5 év távlatában is?
Nos, a válasz igen: a tartalommarketing még ma is rendkívül fontos eleme annak az összetett rendszernek, amelyet online marketingnek nevezünk! Éppen ezért, ha Céged online marketingjét szeretnéd felfuttatni, mindenképp meg kell ismerned ezt az eszközt – és persze azt, hogy mi módon támogatja ez a többi eszközt, a konverzió növelése érdekében.
Miben tudunk segíteni Neked a tartalommarketinggel kapcsolatban?
Az alábbi leírásban összefoglaltuk a tartalommarketingről szóló legfontosabb tudnivalókat, információkat. A tartalommarketing ezek alapján az egész online marketing stratégia összefoglaló ereje, a legfontosabb eszköz, amely kiszolgálja a többi marketing eszközt a hatékonyság érdekében: éppen ezért, ha van valami amit érdemes szakértőre bízni akkor az a tartalomgyártás.
Az online szövegírás ugyanis számos dologban eltér az offline tartalomgyártástól. Egy jó tartalommarketing szakembernek egyszerre kell jó újságírónak, SEO szakembernek és marketing szakembernek is lennie! Bizonyítja ezt az, hogy a tartalommarketing keretén belül elkészült szöveges tartalmak milyen célt szolgálnak: érdekes, tartalmas információt adnak a felhasználónak, értelmezhető adathalmazt a Google-nek, és eladásösztönző löketet leendő vásárlóidnak.
Éppen ezért kollégáink körében rendkívül nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a tartalommarketinget is kiválóan elláthassuk ügyfeleink számára. Újságíróink, tanácsadóink és asszisztenseink is egytől egyig ismeri a pontos know-how-t, amelyet nap mint nap alkalmaznak is ügyfeleinknél, újságainknál.
Fontos azonban tudnod két dolgot, mielőtt kapcsolatba lépsz velünk: Az egyik, hogy csupán egy eszöz alkalmazását nem vállaljuk, komplexitásban gondolkodunk – a Te érdekedben. Így, ha csupán tartalomgyártásra keresel embert, azok nem mi leszünk. A másik pedig, hogy sosem dolgozunk előzetes felmérés nélkül, ad hoc jelleggel: ügyfeleinkkel a kapcsolatot minden esetben egy online marketing audittal indítjuk, amely során átvizsgáljuk Céged eddigi online tevékenységét, különös tekintettel az erősségekre és gyengeségekre – majd ezek alapján készítjük el számodra a személyre szabott, saját online marketing stratégiádat.
A tartalommarketingről általában… avagy mi is az a tartalommarketing, és mit várunk tőle?
A hagyományos értelemben vett marketing időről időre veszít hatékonyságából. A felhasználók – köztük a Te célközönséged is – napról napra egyre inkább kerülik a reklámokat, a hirdetéseket. Ez a tendencia nem újdonság, és bár koránt sem mondjuk azt, hogy minden reklámfelületnek befellegzett, tény, hogy érdemes az online marketing világában egy kicsit áthelyezni a súlypontot és valódi értéket kínálni a felhasználóknak. A tartalommarketing pedig épp ezt a célt szolgálja amellett, hogy gyakran kiszolgálja a hagyományos online marketing eszközöket, például az AdWords hirdetéseket, és a közösségi média felületeket.
A tartalommarketing egy olyan marketing stratégia, amely a célközönséged számára releváns és érdekes, összefüggő tartalmak generálására fókuszál annak érdekében, hogy a célközönségedből természetesen vásárlókat generáljon.
De mivel érheted ezt el? A titok a minőségi tartalommarketingben rejlik!
Tartalmat gyártani mindenki tud. Ez azonban nem elegendő ahhoz, hogy vásárlóid elégedettek legyenek: számukra olyan tartalmat kell prezentálnod, amely valódi értéket képvisel, és valóban segítségükre van! Már a Google algoritmusa is erre helyezi a legfőbb hangsúlyt, így természetesen ez a keresőoptimalizálásban is elengedhetetlen.
A tartalommarketing tehát a gyakorlatban a célközönségeddel való kommunikációt jelenti olyan módon, hogy őket nem ösztönzöd közvetlen vásárlásra. Ahelyett, hogy termékeidet és szolgáltatásaidat pusholnád felhasználók elé, az azokkal kapcsolatos hasznos információkra, problémákra kell fektetned a hangsúlyt: azt sugározva ezzel célközönséged felé, hogy értékes, érdekes információt adsz át róluk – ők pedig ezt bizalmukkal támogatják majd.
A tartalommarketing kiváló eszköze tehát a leendő vásárlóiddal való kommunikációnak és annak, hogy bebizonyítsd számukra: Te vagy a téma szakértője, bízhatnak benned.
A tartalommarketing célja: eladásösztönzés közvetett módon, nem öncélú reklámokkal
Végérvényben a tartalommarketing célja sem más mint az, hogy leendő vásárlóiddal megismertesd termékeid és szolgáltatásaid, és felkeltsd érdeklődésüket, igényüket – konvertáló látogatót faragj belőlük. Kiváló eszköze ez továbbá a visszatérő vásárlók generálásának is, amennyiben vállalkozásod tevékenysége ezt lehetővé teszi: a jó tartalom nem csak az új látogatók és vásárlók szerzésében, de azok megtartásában is rendkívül sokat tud segíteni.
Bár ahogy azt már korábban említettük – és később bővebben is kifejtjük – a tartalommarketing rengeteg más eszközt is kiszolgál (pontosabban kölcsönösen segítik egymást), azonban a fogyasztók reklámtagadó magatartására jelenleg ez az eszköz a leghatékonyabb válasz.
Kinek jó a tartalommarketing?
A tartalommarketing egy olyan marketing eszköz, amely gyakorlatilag minden szektorban alkalmazható, sőt, elengedhetetlen. Ha ismered leendő vásárlóid, ha tudod, mi érdekli őket máris tudsz nekik értéket teremteni.
Alapvetően három pontban lehet a legjobban kifejteni a tartalommarketing hatékonyságát:
- a konverziók (eladások, ajánlatkérések stb.) számának növelését segíti
- csökkenti a reklámköltségeket az organikus találati arányok növelésével
- és több, lojális visszatérő vásárlót generál.
A tartalommarketing helye: avagy milyen tartalmakat és hova helyezz el, hogy hatékonyságod növeld az online térben?
A tartalommarketing alatt a legtöbbször első sorban a szöveges tartalmakat, cikkeket értjük, amelyeket weboldaladra helyezel el. Nem tudjuk azonban elégszer hangsúlyozni, hogy nem csak cikkek, szövegek lehetnek tartalmak! Sőt, napjainkban egyre inkább eltolódik az igény: a videós megjelenések, infografikák, letölthető katalógusok és egyéb ismeretterjesztő médiumok kiváló terepet adnak az új típusú tartalommarketingnek. Bár a korai években ezek kevésbé voltak alkalmasak a keresőoptimalizálás elősegítésére, mára ez is változott: egy jól felépített SEO központú weboldal esetében ugyanis a képeknek, videóknak is nagy szerepe lehet a Google találati listáján való elhelyezés javításában.
Az online marketing hatékonyságának fokozása lehetetlen a jó tartalommarketing nélkül
Teljesen mindegy, hogy milyen marketing stratégiát folytatsz – a tartalommarketing szerves részét kell, hogy képezze annak. Nincs közösségi média marketing tartalom nélkül, ugyan úgy, ahogy hatékony CPC hirdetések és PR tevékenység sincs!
Fontos, hogy megértsd mennyire összefüggnek ezek az eszközök, ezért az alábbiakban bővebben kifejtjük a tartalommarketing hatását a legfontosabb egyéb marketing eszközökre.
Közösségi média tartalom nélkül? – a tartalommarketing hatása a Social Media felületekre
A közösségi média felületekre fokozottan igaz az, hogy oda célközönséged is csak szórakozni, tájékozódni jár – az oda felkerült közvetlen reklámokat a legtöbben ma már kerülik. Ilyen módon ha valódi, lojális rajongótábort szeretnél felépíteni vállalkozásod Facebook oldalán (vagy más közösségi médiákban természetesen, oda valódi, értékes tartalomra lesz szükséged.
A tartalommarketing és a közösségi média egymást támogatják: ha folyamatosan készítesz jó tartalmakat, azokat megosztva a közösségi média felületed is érdekessé teheted, amely pedig a látogatók weboldaladra valóátküldésében lesz segítségedre.
A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás: a két óriás kéz a kézben jár
A keresőoptimalizálás szinte minden optimalizált online marketing stratégia része. A Google keresési találataiból érkező látogatók azok, akik a legtöbb esetben a legjobb konverziós arányt hozzák hosszú távon is, ráadásul költséghatékony módon.
A Google algoritmusa, vagy épp más keresők botjai is első sorban (de nem kizárólagosan) a tartalmakból tájékozódnak, az alapján állítják fel a rangsort egy-egy kulcsszóra a keresési találatok között. Természetesen a keresőoptimalizálás több elemből áll, de abban mindannyian egyet értünk, hogy a tartalommarketing elengedhetetlen része.
A tartalommarketing és a fizetett hirdetések (AdWords és Facebook hirdetések)
A keresőoptimalizálásban elért sikerek időt igényelnek, a fizetett hirdetések azonban könnyen átsegíthetnek a kezdeti időkön – és a későbbiekben is kiváló kiegészítő eszközök lehetnek. Nem indíthatsz azonban hirdetést egy üres oldalra – igaz?
Míg a Facebook hirdetések esetében a jó tartalommarketing nem segíti közvetlenül a hirdetések hatékonyságát (csupán a felhasználói igények kielégítésén keresztül), addig az AdWords hirdetések esetében egyenesen elengedhetetlen, hogy jó tartalomra készítsük el a hirdetéseinket.
A CPC alapú hirdetési rendszer algoritmusa ugyanis hasonlóképp működik, mint a Google organikus találati listák rangsorának létrehozására használt algoritmusa: ha egy oldalad a tartalomnak köszönhetően a Google szemében értékesnek bizonyul, az arra indított releváns hirdetések is sokkal hatékonyabbak – és olcsóbbak lesznek!
Kivel végeztesd a tartalommarketinget? Újságíró vagy kolléga, esetleg marketing szakember?
Az online marketingben számos olyan eszközt használunk, amelyet egy oktatás és briefelés után könnyen elsajátíthat bárki. A tartalommarketing azonban ennél jóval bonyolultabb, hiába tűnik úgy elsőre, hogy csak cikkeket kell írni.
A fentiekben kifejtettük, mennyire elengedhetetlen a jó tartalommarketing a keresőoptimalizálásban: éppen ezért fontos tudnod, hogy a jó tartalommarketing szakember egyben a keresőoptimalizáláshoz is ért épp úgy, mint a marketinghez. Ez pedig már egy igen összetett folyamat, így ha valóban szeretnéd növelni eladásaid számát, azt javasoljuk, ezt az eszközcsoportot mindenképp bízd szakemberre!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.