SEO a kisvállalkozásoknak: Minden, amit tudnia kell
Ha 2019-ben nincs weboldala, akkor létezik egyáltalán a kisvállalkozása?
Valószínűleg nem.
A fogyasztók nyolcvannyolc százaléka online kutatást végez, mielőtt megvásárol egy terméket vagy szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy az online jelenlét elengedhetetlen a sikerhez.
Hogyan lehet gondoskodni arról, hogy a megfelelő személyek értesüljenek a vállalkozásról az interneten keresztül?
Optimalizálnia kell weboldalt a SEO-hoz.
Készen áll az elsőlépésekre?
Az alábbiakban elolvashatja a kezdőknek készült kisvállalkozási SEO útmutatónkat.
Mi az a SEO?
A SEO a keresőmotor-optimalizálás angol mozaikszava. Célja, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálják Önt online.
Amikor valaki keres az interneten, a keresőmotorok (általában a Google) a legrelevánsabb eredményeket mutatják. Az eredmények rangsorolva jelennek meg, tehát az első eredmény a legrelevánsabb, és így tovább.
A probléma az, hogy a keresőmotor általában több ezer találati oldalt (SERP-ek) ad. Az emberek 90 százaléka azonban csak az 1. oldalt nézi meg.
Mit jelent ez az Ön számára?
Nos, itt lép a képbe a SEO.
A SEO célja, hogy a kisvállalkozás a lehető legmagasabbra kerüljön a rangsorban. Az ügyfelek így nagyobb valószínűséggel találnak rá, és kötnek vele üzletet.
Hogyan működik a SEO?
Minél többet tud egy keresőmotor az Ön vállalkozásáról, annál nagyobb eséllyel kerül az első keresési eredmények közé. A SEO alapelve tehát, hogy a keresőmotoroknak a lehető legegyszerűbb legyen:
- Megtalálni az Ön vállalkozását
- Megérteni, hogy miről szól
Tegyük fel, hogy egy ügyfél gluténmentes pékséget keres Győrben. Bejelentkezik a kedvenc keresőmotorjába, és rákeres a „gluténmentes pékségek Győrben” kifejezésre.
A keresőmotor egy keresőrobotnak (web crawler) nevezett program segítségével átfésüli az internetet kapcsolódó tartalmakat keresve. Ezután listát készít a legrelevánsabb weboldalakról. Ha tehát Ön pékséget működtet Győrben, és árusít gluténmentes termékeket is, akkor érdemes gondoskodni arról, hogy ezt a keresőmotor is tudja.
Bár az alapelv ennyi, a SEO természetesen sokkal összetettebb. A Google több mint 200 tényező alapján határozza meg a weboldalak rangsorát a találati listában. Ezek közül néhány általánosan ismert a SEO-szakemberek körében, mások azonban ellentmondásosak, vagy nem többek egyszerű találgatásnál.
A következő alapvető irányelveket követve viszont nem lehet nagyon elrontani:
- Gondoskodjon arról, hogy a keresőrobotok a lehető legegyszerűbben elolvashassák az Ön weboldalát. Használjon egyszerű, letisztult megfogalmazást az egyes oldalak leírásához.
- Gondoskodjon arról, hogy weboldala a lehető legfelhasználóbarátabb legyen. Különös tekintettel a következőkre:
- Egyszerű navigáció
- Egyszerű, hibamentes kód
- Jól használható asztali és mobilkörnyezetben is
- Betöltés legfeljebb három másodperc alatt
- Hozzon létre minőségi tartalmat. Ez általában a következőket jelenti:
- Lényeges és hasznos azoknak, akiket szeretne az ügyfelei között tudni
- Könnyen érthető
- Hasznosítható
- Pontos
- Hitelességet kell kiépíteni. Ha a keresőmotorok úgy vélik, hogy weboldala hiteles információforrás, akkor előnyben részesítik a többi oldallal szemben. A minőségi tartalom rendszeres közzétételével már félúton jár a sikerhez. Emellett viszont az is fontos, hogy a tartalmait megosszák, és viszonthivatkozásokat szerezzen más minőségi weboldalakon.
Mik a SEO előnyei kisvállalkozásoknak?
A SEO legnagyobb előnye, hogy ennek segítségével mások gyorsabban megtalálhatják Önt az interneten.
Egy levél csak akkor juthat el a címzetthez, ha megfelelő a címzése. Ha pedig az Ön online jelenlétét egy levélnek tekintjük, akkor a jó SEO jelenti a helyes címzést és az első osztályú bélyeget.
A SEO azonban más előnyöket is kínál a kisvállalkozásoknak. Különösen akkor, ha
- nagy a befektetésmegtérülésük (ROI).
Sok SEO-technikát viszonylag egyszerű gyakorlatba ültetni csekély kiadással vagy akár költségmentesen. Az eredmények azonban megdöbbentők lehetnek.
Vegye figyelembe a következőket. A felhasználók 62,2 százaléka kattint rá organikus keresési eredményre (egy weboldal, amelyről a keresőmotor úgy gondolja, hogy releváns az Ön kereséséhez). Ezzel szemben a felhasználók csak 2,8 százaléka kattint egy fizetett hirdetésre.
- Segít az értékesítések növelésében
A SEO-barát weboldalakon gyorsan és könnyen lehet navigálni, hasznosak és könnyen olvashatók bármelyik eszközön. Ez arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a weboldalon maradjanak, böngésszenek és vásároljanak.
Ezzel ellentétben:
- A felhasználók 53 százaléka hagyja el a weboldalt, ha a beletöltés több mint 3 másodpercet vesz igénybe
- A felhasználók 57 százaléka hagyja el a weboldalt, ha az nem működik jól a telefonjukon
- A Northumbria Egyetem pszichológiai tanulmányában a 94 százaléka azoknak, akik nem bíztak meg egy weboldalban, az idejétmúlt megjelenése miatt nem szavazott neki bizalmat.
- Előnyt biztosít a versenytársakkal szemben
Nem számít, hogy a versenytársai nagyobbak, vagy több erőforrással rendelkeznek. Ha az Ön weboldala SEO-optimalizált, akkor feljebb kerül a rangsorban, és többen tekintik meg, mint egy nem optimalizált weboldalt.
- Segít a vállalkozás növekedésében
A jó SEO nagyobb láthatóságot biztosít az interneten, így több potenciális ügyfél szerez tudomást Önről.
Első lépések a SEO-hoz: SEO-szakértő kiválasztása kisvállalkozáshoz
A SEO-szakemberek sikerre vihetik vagy tönkre is tehetik a weboldalt. Az elismert szakemberek segítenek az online jelenlét növelésében. Ha azonban olyat választ, aki kétes gyakorlatokat alkalmaz (ez az úgynevezett black hat SEO), akkor gyorsan a 20. oldal mélységében találhatja magát.
Mire kell tehát figyelni egy SEO-szakember kiválasztásakor?
Íme négy tipp:
- Tűzzön ki egy célt
A SEO egy hatalmas terület, ezért konkrét célkitűzésekre van szükség. Szeretne előrébb kerülni a rangsorban bizonyos kulcsszavak esetében? Felhasználóbarátabb weboldalt akar? Esetleg növelni szeretné a viszonthivatkozásai számát? Ha tudja, hogy mit akar elérni, akkor könnyebb lesz a megfelelő szakember kiválasztása.
- Egyeztesse a folyamatot
Milyen módon kívánja a SEO-szakember elérni az Ön céljait? Mely kulcsszavakat célozza? Milyen módszereket fog használni? És ami a legfontosabb, nyomon követi a teljesítményt és az eredményeket?
- Kérdezze meg tőlük: „Meg tudná oldani, hogy a Google-rangsor elejére kerüljek? Mennyi időre lesz szükség ehhez?”
Ezek beugratós kérdések, mivel nincsenek egyszerű válaszok. Ha tehát egy SEO-szakember túl sokat ígér, akkor jó eséllyel tapasztalatlan vagy „black hat” módszerekkel dolgozik. Hosszútávon mindkét esetben többet ártanak, mint használnak.
- Könnyű a kommunikáció?
Önbizalmat ad, amikor a SEO-szakemberrel beszélget? Vagy több kérdést kap, mint választ? A SEO egy hosszú távú projekt, ezért ki kell választania valakit, akivel kényelmesen tud kommunikálni.
5 egyszerű, azonnal alkalmazható SEO-tipp kisvállalkozásoknak
Egy SEO-szakember segíthet gyorsabban fejlődni, de sok mindent Ön is elintézhet csekély kiadásokkal vagy költségmentesen. A következő öt egyszerű SEO-tippet azonnal alkalmazhatja:
- Regisztráljon a Google Search Console szolgáltatásban. Ez az ingyenes eszköz megmutatja, milyen problémákat kell javítani a weboldalon a jobb SEO érdekében. A Bing webmaster tools szintén felbecsülhetetlen, hasznos információkat adhat.
- Igényelje felvételét a Google My Business listára, és töltse ki a lehető legjobban. Ez növeli a megjelenés esélyét a helyi keresési eredményekben. Egyéb ingyenes könyvtárak, amelyekbe érdemes regisztrálni:
- Tudja meg, hogy mit keresnek az ügyfelei. Gondolkozzon potenciális kulcsszavakon. Amikor néhányat már leírt, akkor egy ingyenes eszközzel (például a KeywordTool.io vagy a Moz) építse fel kulcsszólistáját.
- Indítson el egy blogot, és rendszeresen frissítse. A rendszeresen blogoló cégek 434 százalékkal nagyobb valószínűséggel szerepelnek a keresési eredmények között, mint azok, amelyek nem. Nem elírás, 434 százalék.
- Legyen aktív a közösségi médiában. A közösségi média nagyszerű forgalomforrás a weboldalához. Egy kutatás szerint minél több ember látogat meg egy adott weboldalt, annál előbbre kerül a keresési eredmények között.
Készen áll?
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.