Keresőmarketing Ügynökség Budapest, Használtautó

2020.sze.21.
Írta: Online marketing 101 Szólj hozzá!

online marketing ügynökség, keresőmarketing,

Üdvözöljük honlapunkon, engedje meg, hogy néhány mondatban bemutassuk Magyarország vezető Online Marketing Ügynökségét és az ezzel kapcsolatos együttműködési lehetőségekkel megismertethessük Önt. Mi is az, amit ajánlunk Önnek, amiért érdemes minket választania? Elsősorban a megbízhatóság, a sikeresség a garancia és a kedvezményes ár. Ha fontos számára a siker, hogy cége minél jobban szárnyaljon és ismerté váljon, akkor mindenképpen mi vagyunk az Ön számára a megfelelő választás. Amennyiben Online Marketing Ügynökségünket választja, garantálni tudjuk weboldalának a kereső oldalon az elsők közti megjelenést, melynek köszönhetően cége ismeretségre tehet szert, ezáltal növelheti bevételét, mindezt nagyon kedvező áron. Legyen akár Ön kiskereskedő, nagykereskedő, magánszemély, aki szeretné, hogy webáruháza sikeres, és ismert legyen, vagy csak arra törekszik, hogy minél több látogatója legyen weblapjának, akkor az Ön számára, ami cégünk a megfelelő partner.

Mi is az, amivel garantáljuk a sikerességet?

Sikerünk kulcsa elsősorban a szaktudás, mely már több évtizedes múltra tekint vissza. Másodsorban a nemzetközi tapasztalat, melyet úgy gondolunk, hogy itt az ideje Magyarországon is kamatoztatni, ezzel is elősegítve a hazai vállalkozások, vagy hazai magánszemélyek sikerességét, melynek előnyeit leginkább ők élvezhetnek. Online marketing ügynökségünk más, online marketinggel foglalkozó cégek számára is hasznos lehet, amennyiben együttműködésben gondolkodik, vagy a munka nehezét szívesen kiadná alvállalkozásban is akár, ehhez kiépült nemzetközi hálózattal rendelkezünk. Eddigi sikereinkre garancia az a sok száz sikeres hazai és nemzetközi projekt, melyet a hátunk mögött tudhatunk már.

A keresőoptimalizálással és a digitális marketing stratégia segítségével elérhetővé válik az, hogy az Ön weboldala, a legismertebbek közé kerüljön, vagy ha eddig úgy érezte, hogy háttérben volt üzleti tevékenységi köre, akkor a mi segítségünkkel azonnali pozitív változást fog tapasztalni.

Mi az, amivel ezt eltudjuk érni?

A varázsszó a kulcsszavas optimalizálás, vagyis kulcsszavas keresés, melynek segítségével a weboldal kiemelkedő helyre kerülhet a keresőmotorok találati listáján, melynek köszönhetően ismeretségre tehet szert, ennek következménye, a jóval több vásárló és bevétel. A korábbi években sokkal egyszerűbb elvek alapján működött a SEO, azaz kereső optimalizálás, mivel elég volt az, ha néhány kulcsszó adott volt az oldalhoz, de ma már ez olyan szinten változott, hogy sokkal komplexebb és bonyolultabb keresési feltételeknek kell megfelelni, ha az elsők közt kívánunk megjelenni. Tehát szükséges, hogy letisztult, átlátható, de mégis tökéletes kulcsszavakkal ellátott weboldala legyen Önnek, vagy éppen vállalkozásának. Mindehhez tökéletes választás az online marketing 101 kulcsszó optimalizáló cég.

Szakmai felkészültség

Szakmai felkészültség

 

Keresőmarketinggel foglalkozó ügynökségek szakmai felkészültségét nehéz objektív mércével meghatározni.  A “sok éves tapasztalat” vagy a “hatalmas összegű kezelt költés” kevéssé tudják megmutatni a tényleges tudást. Hogyan lehet megállapítani, hogy felkészült-e az ügynökség?

Hogyan lehet megállapítani, hogy felkészült-e az ügynökség?

Hivatalos minősítések

A keresőmarketing piac híres a “plecsnijeiről”, több rendszer is ad lehetőséget minősítés megszerzésére, azonban jelenleg a Google partner státusz az egyedüli, teljes piac által ismert és elfogadott akkreditálási rendszere.  Két minősítési szint érhető el: Google Partner / Google Premier Partner (Kiemelt Google Partner), mindkettő azt tanúsítja, hogy a Google a vállalatot Google-partnerként ismeri el. A két jelvény között az a fő különbség, hogy a Google a nagyobb ráfordítással működő, valamint a további minősítési és vállalati teljesítményre vonatkozó követelményeknek megfelelő, vezető vállalatokat ismeri el a Kiemelt Google Partner-jelvénnyel.

A Google Partner cégek a Google által kibocsátott Google Partner / Google Premier Partner jelvényt megjelenítik a weboldalukon. A jelvény minden esetben a Google akkreditációs oldalára linkel (https://www.google.com/partners/ kezdetű), ahol alapvető információk szerepelnek az ügynökségekről és szakvizsgáról. Ha egy ügynökség Google Partners oldala nem elérhető vagy a honlapról nincs lehetőség átlinkelni a céges Google Partners oldalra, akkor kezdj el gyanakodni. Lehet, hogy csak technikai probléma, tehát érdemes utánajárni.

Véleményünk szerint a felkészült PPC ügynökség magas webanalitikai ismeretekkel is rendelkezik, így tudja a kampányok teljesítményét összefüggéseiben is vizsgálni, vagy más hirdetések eredményeivel is összevetni. Általános analitikai és Google Analytics szaktudás meglétéről a szintén Google által kibocsátott Google Analytics egyéni minősítés ad tanúbizonyságot.

A hivatalos minősítések megléte fontos része a szakmai felkészültségnek, de ez önmagában nem garancia arra, hogy a PPC hirdetéseid biztosan jó kezekben lesznek.

Tapasztalat

A PPC piacra mindig is jellemző volt a folyamatos változás, formálódás. Ügynökségek jönnek létre egyik napról a másikra, majd később ugyanilyen gyorsan el is tűnnek vagy profilt váltanak, ezt nehéz követni, még ügynökségi szereplőként is. Pont emiatt lehet fontos kapaszkodó a szakmai tapasztalat: ha egy ügynökség stabil piaci szereplő és évek óta nyújt keresőmarketing szolgáltatatást, emellett számos iparágban van tapasztalata, pozitív előjelnek számít a szakmai felkészültség terén.

Emellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy tapasztalt ügynökségeknél számos cégtől lehet (és érdemes) referenciát kérni. 

Naprakész tudás

A megszerzett tudást frissen kell tartani, ez különösen fontos keresőmarketing területen, ahol napi szinten érkeznek az újdonságok és tesztek. Ahhoz, hogy naprakész tudással rendelkezzen egy ügynökség, dedikált időt kell szentelni a újítások és változások megismerésére, tesztelésére. Fontosnak tartjuk például:

  • A hirdetői rendszerek által szervezett szakmai rendezvények vagy online bemutatók követését.
  • Magyar és külföldi szakmai konferenciákon való részvételt.
  • A magyar és külföldi szakmai sajtó napi szintű követését.

Fontos látni, hogy amikor egy vállalat keresőmarketing területen együttműködik profi ügynökséggel, a díjazás – többek között – ezt a naprakész szakmai felkészültséget is tartalmazza.  A túl alacsony ügynökségi díj ennek a naprakész tudásnak a hiányát mutathatja, hiszen “nincs ingyen ebéd”. Gondolkodj hosszú távon: megéri magas felkészültségű ügynökséggel együtt dolgozni, hosszú távon ez lesz a kifizetődő céged számára.

Tudás megosztása

A tudás megszerzése és naprakészen tartása mellett fontosnak tartjuk a keresőmarketing piac fejlesztését, a tudás megosztását és a fiatalok képzését. Egy ügynökség magas szakmai felkészültségére utal, ha munkatársai tanítanak oktatási intézményekben, jelentetnek meg szakmai cikkeket és előadnak nívós szakmai rendezvényeken. Természetesen – ahogy a minősítések esetében is – igaz, hogy önmagában ez alapján nem érdemes az ügynökségeket megítélni, a teljes szakmai képhez azonban hozzátartozik.

Függetlenség

Ahhoz, hogy a lehető legmagasabb szakmai színvonalon tudjuk a keresőmarketing hirdetéseket tervezni és menedzselni, fontos, hogy más vállalatoktól függetlenül működjön az ügynökség. Tehát például a szakmai döntéseit és javaslatait ne ügynökségi vállalás vagy más külső nyomás hatására hozza.

Egy profi ügynökség nincsen elköteleződve médiavállalat vagy hirdetői rendszer irányába, keresőmarketing tevékenységét kizárólag szakmai szempontok szerint végzi.

Végül, de nem utolsósorban: kérdezz! Ha azt érzékeled az ügynökségen, hogy partnerként kezel, nyitott a közös szakmai gondolkodásra, jó helyen jársz. �

Címkék: keresőmarketig

SEO szakember a tengeren túlról

SEO szakember a tengeren túlról – Interjú Jankovits Ádámmal

ankovits Ádám nevére akkor találtam rá LinkedIn-en, amikor egy a SEMPO-t bemutató írásomhoz kerestem anyagot. Egyből kitűnt, hogy Ádám keresőoptimalizálással foglalkozik, leginkább külföldön, és így jött az ötlet, hogy felteszek neki pár kérdést az amerikai keresőmarketing piaccal, és ügyfelekkel kapcsolatban. Ádám az elmúlt két évet Los Angelesben töltötte, így bátran elmondhatjuk, hogy van rálátása a tengerentúli helyzetre.

Kérlek, néhány szóban mutasd be magad! Hogy jött a külföldi munka ötlete?
Budapesten a Közgázon szereztem a diplomámat, marketing szakirányon. Tanulmányaim végéhez közeledve egy ösztöndíj keretében jutottam ki Los Angelesbe, ahol a University of Southern Californián főleg online marketinggel és ebusiness-el kapcsolatos tárgyakat hallgattam. Az egyetemi oktatás mellett munkavállalóként is és vállalkozóként (freelancerként) is lehetőségem volt feltérképezni az amerikai piac nyújtotta lehetőségeket és trendeket. Több mint két évet tanultam és dolgoztam Kaliforniában, ahol meghatározóvá vált számomra a SEO. Jelenleg Magyarországról dolgozom SEO freelancerként, továbbra is főként amerikai piacra. A keresőmarketingen kívül webanalitikával és webergonómiával is egyre többet foglalkozom, ugyanis meggyőződésem, hogy e három terület integrált kezelésével lehet igazán a kimagasló sikereket elérni.

Milyen úton jutottál el a SEO-ig? Milyen cégeknél dolgoztál és pontosan mik voltak a fő feladataid?
A SEO-val már Magyarországon elkezdtem ismerkedni az egyetemi éveim alatt, de igazán Amerikában adódott lehetőség arra, hogy alaposan megismerjem a keresőoptimalizálás világát mind elméleti mind gyakorlati oldalról.

Kint az egyetem alatt több projektben részt vettem, ahol cégek webes jelenlétét kellett vizsgálnunk, elemeznünk, stratégiát alkotnunk, majd a gyakorlati megvalósítás szintjén kivitelezni a tervezetteket. Itt belefutottunk kisebb, nagyobb projektekbe; volt olyan is, hogy a MySpace egyik akkor még 3rd party alkalmazásán kellett dolgoznunk (ma ezt az alkalmazást már MySpace Events-nek hívják).

Ezekben a projektekben én sorra a SEM vonalat képviseltem, és ahogy egyre többet tanultam, egyre sikeresebbek lettek a kampányok, egyre jobban érdekelt, több lehetőséget láttam a SEM-ben. Az egyetem nyújtotta lehetőségek közepette elvégeztem a Search Engine Marketing Professionals Organization (SEMPO) Advanced SEO kurzusát, amely kiváló alapokat adott ahhoz, hogy megszerezzem azokat az ismereteket, amelyek lehetővé teszik, hogy hatékony, teljes mértékben best practice szolgáltatásokat nyújthassak ügyfeleimnek.

Egyetem alatt kezdtem el dolgozni online marketingesként egy ERP szoftvereket forgalmazó cégnél; itt még a munkám csak részben terjedt ki a cég keresőkben való jelenlétére. Amikor már jobban megismertem a kinti munkaerőpiacot, ill. adódott egy lehetőség, átnyargaltam egy Collective Clicks (CC) nevű céghez, ahol már teljes erőbedobással SEO-val foglalkozhattam. A CC mellett a SEOP-nak is dolgoztam, mint freelancer, illetve egy amerikai partneremmel vállalkozás formájában is elindítottunk egy kétszemélyes online marketing ügynökséget, ahol én végeztem a SEO, PPC és Webanalitika munkákat.

Míg a saját klienseim esetében a feladatokat A-tól Z-ig én intéztem, addig a SEOP-nál, mint outsource-olt munkaerő, egyes kliensek linkprofil fejlesztéséért voltam felelős (természetesen általában többen dolgoztunk egy projekten). A CC-nél sikerült a teljes folyamatba, a munkának mindig más részébe belelátni. Főbb feladatom volt adott kliensre egy komplett SEO audit elvégzése, stratégia alkotás, majd optimalizálás (ha nagyobb, komplexebb volt az oldal, akkor természetesen ez is több emberes feladattá nőhette ki magát).

Ezalatt értem a kulcsszó kutatást és stratégia tervezést; keresőbarát weboldal-architektúra és navigáció analízist, tervezést, optimalizálást; belső linkrendszer optimalizálását; szerver-oldali beállításokat; optimalizált tartalomfejlesztési stratégia kidolgozását (tartalomírást nem végeztünk), link profil analízist, ill. link profil fejlesztési stratégia létrehozását, stb. Ezután következett a linképítés fázisa, ahol a verseny szintjétől függően vetettünk be különböző linképítési technikákat. A CC-nek majdnem minden kliense szinte folyamatos linképítést igényelt a targetált kulcsszavakra fellépő erős verseny miatt, így a munkának ez a része általában házon belül és részben outsource-olva valósult meg. A hagyományos SEO-n kívül foglalkozott a cég Local SEO-val, ill. PPC kampányok menedzselésével is; valamelyest sikerült ebbe is belelátni.

Melyik munkádra / eredményedre vagy a legbüszkébb?
Amennyiben a kliens analitikája szignifikánsan növekvő keresőkből érkező látogatottságot, illetve konverziós rátát mutat, valamint az ügyfél elégedett az adatokkal, a javuló helyezésekkel, mindig boldog vagyok, hogy sikerült egy újabb vállalkozásnak áttranszformálni az online jelenlétét.

Szigorúan SEOs szemmel nézve, természetesen a nagyobb versenyben, nagyobb volumenű, nehezebb kulcsszavakra elért helyezések azok, melyek igazán megdobbantják a szívemet, főleg, amikor az analitikát követve végignézhetem, ahogy egy adott kulcsszóra a honlap eljut a „nincs a top 200-ban”-tól / vagy akár a második oldaltól az első oldalig… első öt találatig… majd egy szép napon, akár az első helyezettig. Az egyik legizgalmasabb munka, amiben részt vettem talán a „garage doors” kulcsszóra elért második helyezés volt. Amerikai piacon is fokozottan kompetitív kulcsszavak egyike ez a niche, és a bevetett technikák – fogalmazzunk így – igényeltek némi SEO kreativitást e helyezés eléréséhez.

Általában milyen kint a SEO megítélése? Mondjuk a hazai picit visszás megítéléshez képest?
Sajnos kint (is) nagyon sokan mondják magukról, hogy „SEO Expert”-ek, közben pedig a munkájukkal túl sok hozzáadott érték nem keletkezik. És az még a jobbik eset, amikor az illető magáról tényleg azt hiszi, hogy amit csinál, az a keresőoptimalizálás (pl.: meta name=”keywords” és kész), ugyanis sajnos megszámlálhatatlan átverés jellegű ajánlattal is találkoztam és ez biztos, hogy nem segíti a szakma megítélését.

Megjegyzésként annyit, hogy szerintem ennek a trendnek meg lehet találni a pozitív oldalát is.

Az eredményeket elérő, megbízható freelancerek ügyfélszerző, ill. ügyfélmegtartó erejét ugyanis növeli az a tény, hogy a szakmában igen magas az alacsony értékű szolgáltatásokat nyújtók aránya. Sokszor a kliensek valóságos megkönnyebbüléssel fogadták, hogy végre találtak egy megbízható, eredményeket elérő SEO specialistát, és nem kell tovább a zavarosban halászniuk; van kire bízni a keresőkben való megjelenésük menedzselését.

Freelancerek mennyire tudnak érvényesülni kint?
Abszolút lehet freelancerként érvényesülni. Meg van rá a fogadókészség is, illetve rengeteg eszköz is segíti a freelancerek munkáját, ill. magát az ügyfélszerzést (Guru.com, Freelancer.com, stb.). A kis és közepes vállalkozások SEM igényeinek kielégítésével kapcsolatosan lehet freelancerként igazán labdába rúgni, de az amerikai piacon ez egész más fizetőképességű vállalatokat jelent, mint itthon. (Nekem a legtöbb ügyfelem 1 és 10 M USD árbevételű cégek közé tartoztak, ez pedig az SMB kategória az USA-ban.)

SEO árazásról – melyek a leggyakoribb modellek -, esetleg PPC-s fee-kről meg tudnál osztani velünk néhány infót?
A CC-nél használt PPC-s árazási modell a mindenkori havi költés 15%-a volt; nagyobb (pl.: napi több ezer USD-t költő) kliensek esetében ez az összeg lemehetett 10%-ig is akár.

SEO-val kapcsolatosan két árazási modellel találkoztam (persze, biztosan létezik több is): az egyik, hogy van egy egyszeri SEO setup fee (a weboldal optimalizálása), majd teljesen külön tételként linképítés X USD / hó-ért (általában részletezve, hogy miből, mennyit, stb.). A másik modell, hogy nincs külön setup fee meg linképítés, hanem X USD / hó-ért „megtesz az ügynökség mindent, hogy az oldal minél előrébb kerüljön a SERP-ben” modell (beleértve itt az oldal optimalizálásával, ill. a link profil fejlesztéssel kapcsolatos feladatokat). Nagyobb ügynökségek általában a második modellt használják.

Hogy nevek nélkül néhány konkrét adatot is említsek: egy tender, amin mi is indultunk (ne kérdezzétek, hogy honnan tudom a versenytársak számait :) : egy viszonylag jó SEO attribútumokkal rendelkező (PR, domain age, stb), ugyanakkor a kívánt kulcsszóra top 200-ban nem szereplő honlap, a „call center”-re (és még két rokon kulcsszóra) történő top 10-be optimalizálása esetén, a beérkező ajánlatok között a legalacsonyabb $2000 setup fee és havi $1000 linképítésre (egy kisebb ügynökségtől, az első modellt követve). Nagyobb ügynökségek ajánlatai (a második modellt követve) $7500 – $10000 / hó között szóródtak, minimum 4 hónapos szerződéssel, illetve fizetett linkekért egy budget rendelkezésre tartása havi $1000-$4000 összegben.

Néhány az amerikai piacon domináns SEM ügynökséget tudnál nekünk mondani? Van ezek közt olyan ahol szívesen dolgoznál?
Főleg a nyugati parti SEM ügynökségeit tekintve vagyok tájékozott, ezek közül kiemelkedő szerintem: The Search Agency, SEOP, Increase Visibility, eVisibility és az egyik legrégebbi motoros a szakmában, Bruce Clay, Inc. Ezek közül talán a TSA rendelkezik a legkiemelkedőbb ügyfélkörrel, Náluk szívesen eltöltenék néhány évet.

Hogy látod a SEO jövöjét?
Nagyon nehéz kérdés. Alig több, mint 10 éve létezik a Google, szinte lehetetlen megjósolni, hogy hová fog fejlődni a keresőtechnológia a következő 10, 20 netán 50 évben. Az algoritmusok, rangsorolási faktorok biztos, hogy finomodni fognak, a kérdés az, hogy hogyan lehet ezt a SEO szakmában adaptálni. A „content is king” aranyszabály, és ebből kifolyólag a tartalom súlya a faktorolásban nem hiszem, hogy változni fog.

Kicsit másként közelítve a kérdést, fontosnak tartom megemlíteni, hogy a különböző vertikális keresők elterjedése nagy változásokat hozhat magával, így az ezekre való optimalizálás megjelenhet, majd elterjedhet, mint új elem a keresőoptimalizálók szolgáltatási palettáján. (Például ha egy kliens azt kérdezi, hogy: Hogyan lesz az én iPhone applikációm első az App Store-ban az XY kulcsszóra?)

Egyre másra bukkannak fel “magyar keresők”, szerinted életképesek tudnak maradni hosszú távon? Milyen jótanácsokkal látnád el őket?
Ha az életképesség azt jelenti, hogy elegendő bevételt tudnak generálni az életben maradáshoz, akkor szerintem lehet jövője néhány kiemelkedő fejlesztésnek, üzleti modellnek.

Ha az életképességet abból a szemszögből nézzük, hogy ezek az új piaci belépők jelentős piaci részesedést tudnak-e elérni a keresők piacán, akkor ezzel kapcsolatban kevésbé vagyok optimista. A keresők piacán a belépési korlát igen magas, ugyanis mára a keresők használata (Magyarországon is) az egyik leggyakoribb internetes tevékenységgé nőtte ki magát; így az új versenyzőknek azonnal meg kell küzdeni az ismertség hiányával. Tegyük fel, hogy egy új kereső 100x jobb, relevánsabb találatokat tud adni, mint a Google. Ez önmagában nem lesz elég arra, hogy a mára rögzült fogyasztói szokásokat képes legyen megváltoztatni…

A magyar (és nemzetközi) piacon a vertikális keresők fejlesztésében látok nagy lehetőségeket, így – ha lehet ezt jótanácsnak venni – én ebben az irányban próbálnék kimagaslót alkotni.

Kedvenc szakmai orgánumaid közül megosztanál velünk néhány hasznosat?
Az abszolút győztesek nálam a SEOmoz, SearchEngineGuide ill. a SearchEngineJournal, ezenkívül hasznos még szerintem a SEO Book és a Pepperjam blogja valamint a SearchEngineLand is közöl fontos infókat. Michael Gray SEO blogját említeném meg még mindenképpen, illetve már egész biztosan a SEOBlog.hu is köztük lesz.

Mik a terveid a közeljövőben?
Magyarországon szeretnék élni és dolgozni a közeljövőben. Itthon most történik a felzárkózás online megoldások terén a nyugati piachoz és láthatóan egyre többen tudják, hogy milyen jelentősége van a megfelelően kigondolt, stratégiai kérdésként kezelt online jelenlétnek, illetve magának a keresőmarketingnek. Bár az itthoni piac nyilván kisebb, mint az amerikai, mégis optimista vagyok. A projektek átlagos értéke természetesen elmarad a kint elkérhető díjaktól, de a magyar piacon jóval könnyebb eredményeket elérni, mint az USA-ban, hiszen a verseny intenzitása teljesen más, mind SEO, mind PPC téren.

Szeretném a kint szerzett tapasztalataimat itthon kamatoztatni és új projekteken keresztül az amerikai ügyfelek mellett a meglévő magyar portfóliómat is bővíteni. Az elkövetkező időszakban elsődleges célom egy stabilan növekvő itthoni ügyfélkör kialakítása, illetve egy keresőmarketing ügynökség indítása.

Keresőmarketing

Keresőmarketing


Mi az a SEM, azaz a keresőmarketing?

A SEM azaz a keresőmarketing egy gyűjtőfogalom, ami magában foglal minden olyan törekvést, ami a keresők figyelmének megragadására és magasabb besorolás megszerzésére irányul. A SEO azaz a keresőoptimalizálás az átfogóbb keresőmarketing kampány része. Mint az optimalizáció, a keresőmarketing is kulcsszavakra és linkek népszerűségére hagyatkozik a weboldalak láthatóságának növelése érdekében.

 

De akkor miben más a keresőmarketing, mint a keresőoptimalizálás?

A keresőmarketing olyan stratégiákat is bevet, amelyeket a keresőoptiamlizálás nem. Míg ez utóbbi a keresők figyelmét és a találatokat természetes úton próbálja megragadni, a keresőmarketing a találatok közé való besorolásért közvetlenül fizet is.  A keresők a plusz bevétel mellett azért is kínálják fel ezt a lehetőséget, hogy a jó minőségű találatok továbbra is biztosan a lista elejére kerülhessenek (mivel a spam sohasem fizetne ezért, illetve nem is engedik neki, hogy fizessen). Ezek a fizetett hivatkozások jól látható helyeken fognak megjelenni a találatok között, gyakran az adott keresés kulcsszavaival együtt feltüntetve, hogy később mindig maguk is láthatóak legyenek, amikor az adott kulcsszavakra a neten rákeresnek. 
 
 
A kulcsszvakkal való társításnak sokszor borsos ára van, ezért a kulcsszó ágazat rendkívül gyümölcsöző a keresőknek, amilyen a Google is.  Kiélezett harcok folyhatnak csak a kulcsszavakhoz való hozzájutásért.  A legnépszerűbb és leggyakrabban használt kulcsszavak olyan sokba kerülhetnek, hogy csak nagyvállalatok tudják megfizetni egy-egy rájuk épülő, hosszabb kampány árát.
 
 
Ezek a fizetett hivatkozások néha kis konfliktusokba keveredhetnek egy nagyon sikeres keresőoptimalizálással.  Mivel a keresőoptimalizálás természetes és közvetlenül nem fizetnek érte, ha az optimalizációs törekvések a vártnál eredményesebbek, egy oldal dominálhat a hivatkozási lista legtetején; akkor is, ha ekkor ugyanennek az oldalnak a fizetett hivatkozásai már szerepelnek a normál lista mellett.  Ebben az esetben, a cég pazarolja a pénzét; nagyvállalati kampányok esetében ez sok kidobott pénzt jelenthet.
 
 
Ezért a keresőoptimalizálást és a fizetett keresőmarketinget egyensúlyba kell hozni, vigyázva arra, hogy az egyik se menjen a másik kárára. 
 

Mikor jó a keresőoptimalizálás és mikor van szükség a keresőmarketing egyéb eszközeire (fizetett hirdetés)?

A keresőoptimalizálás ingyenes, a szaktudást, mely a keresők élére juttatja weboldalunkat természetesen meg kell fizetni, de közel sem kerül annyiba, mint a Google AdWords kampányok. Érdemesebb tehát a keresőoptimalizálásba fektetni. De akkor hogyan él meg a CPC? A keresőoptimalizálásnak idő kell, a keresőmarketing egyből működik. Ez az egyik oka. A másik az, hogy vannak bizonyos kifejezések, melyekre akárhogyan is igyekszel, nem tudsz az első lenni. Ilyenkor érdemes elővenni az AdWords-öt. 
 

Címkék: keresőmarketig

MIT CSINÁL EGY ONLINE MARKETING ÜGYNÖKSÉG?

MIT CSINÁL EGY ONLINE MARKETING ÜGYNÖKSÉG?

Mit csinál egy online marketing ügynökség?

Az online marketing ügynökségek napjaink információs cégei, melyek a marketing területén belül az online, vagyis internetes marketing területével foglalkoznak leginkább, vagyis az ügyfelekkel az online térben. Ezt a feladatot főképpen internetes technikák alkalmazásával végzik el, sőt, egy valamire való komoly ügynökség erre külön szakembereket alkalmaz. Az alábbi blogbejegyzésben megnézünk pár kiemeltebb szolgáltatást, amit egy online marketing cég általában meg tud adni a vállalkozásunk részére:

  • Keresőoptimalizálás (SEO) Optimalizálható a weboldalunk úgy, hogy az általunk kiválasztott keresőprogramok (hazánkban a legtöbb ember szinte csakis a Google-t használja a mindennapokban) találati listájában az a bizonyos, a vállalkozásunk eladásra kínált termékeire vagy szolgáltatásokra illő kulcsszavakra (ezek lehetnek egyszavas, vagy akár több szóból összetevődő kifejezések is egyaránt) történő keresés esetén minél több helyen jelenjen meg. Ha egy optimális kulcsszót választunk, és SEO-al megtámogatjuk, akkor az sem kizárt, hogy hosszú távon akár a ranglista élén is állhatunk. Azt fontos tudni, hogy elég sok türelmet kell belefeccölni ebbe a módszerbe, mert akár több hónapig is eltarthat, amíg érezzük az eredményeket, de garantáltan megéri rákölteni a pénzünket, energiánkat és az időnket, mert kifizetődik idővel.

  • Keresőreklámozás (SEA) Amennyiben rögtön szeretnénk eredményeket elérni, és tudunk is erre plusz kiadásokat betervezni, akkor a honlapunk ezen technika segítségével, költségek árán, az általunk kiválasztott keresőprogramok (ugye ez rendszerint a Google) találati listáiban a kiemelt találatok közé juthat be, hacsak nem rögtön a dobogós első helyre.

  • PPc hirdetések: A honlapunkra tereli át a forgalmat más, igen nagy látogatottságú honlapokról, amelyeken jól látható, kattintás alapú hirdetések vannak elhelyezve. Ennek a hirdetési fajtának az a legtetszetősebb prioritása, hogy csak abban az esetben kell pénzt kiadnunk érte, ha a tényleges rákattintás és oldalunkra való eljutás létrejött. Vagyis – szemben a banner hirdetésekkel – nekünk az nem kerül semmibe, ha valaki megpillantja a hirdetésünket, ránéz, de mivel nem érdekli, nem is kattint.

  • Közösségi média marketing (SMM): A vállalkozásunk termékeit, szolgáltatásait, valamint a weboldalunkat a népszerű közösségi oldalakon (Facebook, Twitter, Google + , Instagram) keresztül, jól irányított fizetett hirdetések alkalmazásával hirdetik, vagy esetleg, ha van rá igény, a fent említett közösségi hálókon létrehoznak egy oldalt a vállalkozásunk részére.

 E-mail marketing: Az e-mail marketing nem egyenlő a spamküldéssel! Ez egy direkt stratégia, és ha valóban szakértő online ügynökség végzi, ez az egyik leghasznosabb marketingmódszer a vállalkozásunk népszerűvé tételére.

 Webelemzés vagy webanalitika: Weblapunk, vagyis inkább a vele kapcsolatosan alkalmazott marketingstratégia hatékonyságának vizsgálata különféle választékos módszerekkel, bizonyos paraméterek (pl. látogatottság, látogatóink viselkedése az oldalunkon, konverziós arány, stb.) mérésével. A legismertebb, legkeresettebb szolgáltatás a Google Analytics, amely méltó a népszerűségéhez, mert igencsak hatékony.

 Tartalom vagy content marketing:

Különféle, magas színvonalú tartalmak, úgy mint: szövegek, képek, videók és multimédiás anyagok folytonos biztosítása web – és ha van, közösségi oldalunk részére – a termékeink, ill. szolgáltatásaink iránti érdeklődés növelése és ezzel a profitunk serkentése céljából. Az imént felsorolt tartalmakból is a legkiemelkedőbb a szöveg: mert egy megfelelően megírt, érdekfeszítő és marketing nézőpontból is megfontolt (de lehetőség szerint nem tolakodóan marketingszagú) szöveg lehet az, ami a rekordszámú látogatót, vagy vásárlót vonzhatja be hozzánk.

 Weboldalkészítés:

Nagyon fontos azt figyelembe venni, hogy honlapunk ne csak technikai, hanem marketing szempontból is átgondolt legyen, sőt, az a legjobb, ha a marketing szempontot helyezzük teljesen előtérbe. Vagyis ha az a célunk, hogy eladjunk, vagy csak valamit hirdessünk, akkor lehetőség szerint weboldalunk elkészítését ne valamiféle kóklerre bízzuk, aki nem ért a marketinghez, hanem sokkal inkább egy informatikus reklámszakemberre, de az a legjobb, ha egyenesen egy online marketing ügynökség webtervezőjére!

Címkék: keresőmarketig

Sportot űz a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség a linképítésből

Sportot űz a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség a linképítésből

Akinek saját vállalkozása van, az nagyon jól tudja, hogy őrültség lenne kihagyni az interneten lévő számtalan lehetőség kiaknázását. A többség viszont a szakmájához ért, nem pedig az online népszerűsítéshez, ezért inkább felkeres egy keresőmarketing ügynökséget, aki majd gatyába rázza egy kicsit a cég webes felületeit.

 

Instagram-álom linképítés nélkül

Rengeteg fiatal sportoló, személyi edző vagy jóga oktató él meg – nem is akárhogyan – abból, hogy néhány naponta feltölt egy képet vagy videót Instagramra vagy YouTube-ra, s ha biztosra akar menni akkor Twitteren és Facebookon is megosztja az új információt.

A rajongók pedig rohannak az általa ajánlott online áruházba, hiszen csak az ő outfitjében lehetnek igazi jógik, akrobaták vagy hobbi sportolók..

Viszont nem mindenki kezdi az életet az óceánparton egy napsütéses házban, ahol Instagram-barát felvételeket tud készíteni – mert az interneten szinte minden a kinézetről szól.

Ez azért fontos, mert egy-egy promóció vagy poszt megszerkesztéséhez mindenképpen szükség van profi kezekre, hiszen az esztétika nagyon nagy szerepet játszik abban, hogy mely posztokon görgetnek túl a felhasználók s melyeken állnak meg, hogy megnézzék, akár lájkolják, vagy kommenteljék.

lájkolják, vagy kommenteljék.

Privilégiumok nélkül csak linképítéssel megy

Tudják ezt a szakemberek a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél is, nem véletlen emiatt, hogy nemcsak SEO és SEM ügynökök ülnek a több évtizedes tapasztalattal rendelkező csapattagok között, hanem ügyes programozók és dizájnerek is.

A promóciós képek és videók témájától a színsémákon át egészen az adott hirdetés szövegezéséig, szinte mindent egyesével kell átvizsgálni, hogy pontosan olyan legyen a tartalom, amely elnyeri a célközönség tetszését.

Tehát a linképítés csak akkor kezdődhet el, ha már mögötte van értékes és a felhasználók számára hasznos tartalom. Egy 80. divat-bloggerre nem nagyon van szükség, ahogyan egy kézenállásokat tanító jógira sem, mert ezekből már Dunát lehet rekeszteni.

A linképítés emiatt csak akkor kezdődhet el, ha az adott cégnek olyan terméke vagy szolgáltatása van, mely egyedülálló a piacon, hiszen a hatalmas versenyben csak úgy lehet nyerni ha egyedi tartalmat próbálnak promótálni a SEM ügynökök a linképítés során.

Vigyázat az ígérgetős, számokkal kecsegtető ügynökségekkel!

Vigyázat az ígérgetős, számokkal kecsegtető ügynökségekkel!

Az a keresőmarketing ügynök, amelyik beígér 50.000 linket egy hónap alatt, az általában olyan oldalakra teszi ki őket, amiket szinte senki sem látogat, nemhogy a cég célközönsége. Emiatt nem győzik eleget hangsúlyozni a SEO-SEM ügynökök a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökségnél, hogy nem a linkek száma a lényeg, hanem az, hogy az adott oldal, ahova kikerül, az mennyire releváns, s mekkora forgalma van egy nap.

Jelen bejegyzésünk címéből kiindulva emiatt csak úgy lehet sportot űzni a linképítésből, ha a SEM ügynökségnek rengeteg nívós weboldal vagy blog tulajdonossal van jól gyümölcsöző üzleti kapcsolata. Ez eredményezi azt, hogy a linképítés során olyan helyekre kerülnek ki a backlinkek, amelyek nemcsak relevánsak az adott oldalhoz és a céghez, hanem rengeteg aktív felhasználóval rendelkeznek, akikből potenciális vásárlók lehetnek később.

Ne bízza a véletlenre a linképítést, hiszen ez a visszájára is elsülhet. Senki sem szeretne egy olyan oldalról backlinket kapni, amely nemcsak témában tér el a cég tevékenységi körétől, de akár morális kérdésekben is más etikai kódexet követ.

A jó partneri kapcsolatok kialakítása pedig nemcsak időigényes, de gyakran a szerencsén is múlik. Bízza profikra a linképítést, s kérje a Vírus Média Keresőmarketing Ügynökség tanácsát, hogy a több száz semmit sem érő link helyett csak nívós oldalakról érkező backlinkek segítsék cége online népszerűsítését.

Címkék: keresőmarketig

keresőoptimalizálás/kezdőknek első rész

Keresőoptimalizálás kezdőknek – Google SEO alapok

Ez a cikk nem arról fog szólni, mint az eddig megszokott keresőoptimalizálás cikkek.

Nem azt mondom el mint a többi SEO szakértő, hogy a keresőoptimalizálás angol megfelelője a SEO, azaz a Search Engine Optimization – hopp, de leírtam :) – vagy, hogy így és így válaszd ki a kulcsszavakat, vagy van külső és belső keresőoptimalizálás. Nem is arról olvashatsz, hogy a linképítés már a múlté, és a jövő a PR cikkek gyűjtése.

Google keresőoptimalizálás alapok

Azt fogom leírni, hogyan csinálj magadnak sok látogatót a közösségi média nélkül. Azt is meg fogod tudni, ha kiszerveznéd a munkát, mire figyelj, mit kérj a SEO szakembertől. Megmutatom, hogy a nagyobb cégek hogyan SEO-znak, és hogyan lehetsz Te is a Google legjobb találatok között.

Ha elolvasod ezt a szakmai cikket, akkor rájössz, hogy milyen könnyen szerezhetsz több száz látogatót a keresőből, ha nem ragaszkodsz a régmúlt elavult SEO technikáihoz.

Ha vállalkozásod van, és folyamatosan szeretnél látogatót kapni a Google keresőtől, vagy csak a konkurensed weboldala szúrja a szemed, hogy miért van előrébb mint te, akkor ne ugord át ezt az oldalt!

Most fog elkezdődni egy új korszak a vállalkozásodban, mert ha figyelsz, akkor magadnak is megcsinálhatod a weboldal optimalizálást, vagy ha kiadnád egy cégnek, azonnal tudni fogod mire számíthatsz!  – Vágjunk bele!

Keresőoptimalizálás hibák

Tudom, hogy nem a megszokott információkat kell átadnom.

Ebben a részben csak annyi, és olyan információt kapsz, ami ahhoz kell, hogy megértsd miért nem működnek a régi SEO technikák.

Google SEO trükkök

Azt tudni kell, hogy a világ egyik legdinamikusabban fejlődő cége a Google.

Rengeteg bevételre tesznek szert, amiből könnyen tudnak alkalmazni több ezer matematikust, mérnököt, különféle szakembereket arra, hogy fejlesszék a kereső algoritmusait. – Ja, és az elmúlt években a mesterséges intelligenciát is használják. – Képtelenség ekkora tempóval lépést tartani.

Tehát, ha valaki azt mondja, megvan a Szent Grál, és ez a trükk a Google első helyére juttat, nyugodtan fogadd kételkedve.

Lehetnek véletlenek, és akár működhetnek is egy ideig, de ha céged van, – akkor kérdem én –, megéri kockáztatni egy SEO büntetést, és utána mindent kezdeni elölről? – Erre ugye nem kell válaszolnom!

Az elmúlt években ennyi Google algoritmus frissítés futott!

Az elmúlt években ennyi Google algoritmus frissítés futott!

Nézd meg a fenti képet! – Látod mennyi algoritmus frissítést hajtott végre a Google az elmúlt években?

Ezek rendszerint mindig átrendezték a találati listát. Legfőképp azok a weboldalak kaptak büntetést, amik keresőoptimalizálási spam technikával jutottak a Google első helyére. – Ezért írtam, az a bizonyos “Szent Grál” csak ideig-óráig működhet!

Kulcsszó spam

Pontos évszámokat nem fogok mondani, arra ott van a Wikipédia, itt most nem az a lényeg, hogy mikortól meddig volt egy esemény, hanem az, hogy ez hogyan befolyásolta a keresőoptimalizálást.

Még emlékszem amikor 2007-2008 környékén az volt a legjobb keresőoptimalizálási technika, hogy használjuk a tartalomban minél többször a kulcsszót. Rakjuk azt az oldalsávba vagy láblécbe, nem számít, csak a 8%-ot érjük el.

Ebben az időszakban a Google még nagy valószínűséggel a szavak számát és a kulcsszó mennyiséget vette alapul, ha egy kifejezés relevanciáját akarta meghatározni.

Na de meddig? – Ameddig észre nem vették, hogy ezzel lehet manipulálni a találati lista helyezéseit.

Tessék itt a Panda algoritmus, ami a weboldalak minőségét ellenőrzi, és ahol ilyen spam tevékenységet, gyenge minőségű tartalmat észlel, ott büntet.

Ez történik akkor, ha a Google Panda fut, és te másolt tartalmat publikáltál.

A Google 2011-óta futtatja a Panda algoritmust. Ez folyamatosan fejlődik, és mára már azonnal észreveszi, ha a keresőnek készíted a tartalmat és nem az olvasóidnak.

A régi 8%-os kulcsszósűrűség szabály lezuhant a 2% körüli értékre, amit még a kereső tolerál. – Na de nem azért, mert nemes egyszerűséggel lejjebb állították az értékeket, hanem azért, mert ez az érték körülbelül az, amit akkor használsz, ha az embereknek írod a szöveget és nem a Google-nek!

Tehát nem másolunk tartalmat, és a tartalmat az olvasóinknak gyártjuk! – Eddig világos!? – Macerásabb, sokkal több a dolog vele, de így adunk valami értéket az olvasóinknak, és így a Google is ad nekünk olvasókat!
Címkék: seo

Keresőmarketing elve és gyakorlata

A keresőmarketing elve és gyakorlata

Minden internetes keresés tartalomkeresés. Éppen ezért egyértelmű, hogy

a megfelelő webtartalom előállítása képezi keresésre alapuló marketingtevékenység alapját.

Nem léteznek marketing csodafegyverek sem nyomtatásban, sem az interneten, az ügyfélkör kiépítése egy hosszú folyamat, amelynek során különféle technikákat alkalmazunk. Ha online marketing segítségével szeretnénk sikeresek lenni az interneten, akkor egyfelől viselkedjünk úgy a weben, mint ahogy az offline üzleti életben viselkednénk, másrészt a keresőmarketing alapismeretek birtokában különböző webtechnikákat használva és ezekre maximális figyelmet fordítva készíthetünk igazán sikeres weboldalt.

És bár webtechnikáról beszélünk, ezzel nem annyira a programozói feladatokat, és nem is a webmester ügyes fogásait helyezzük előtérbe, hanem a webtartalmat, a webtartalom előállításának és kidolgozásában a technikáját.

A keresőszempontoknak megfeleltetett tartalom a keresőmarketing alfája és omegája,

minden egyéb csak ezután következik. Az persze fogas kérdés, hogy melyek a főbb kereső szempontok, és hogy a honlap tartalmát hogyan lehet ezeknek megfeleltetni. A tartalomkeresés felől nézve a tartalom úgy jelenik meg, mint olyan valami, ami egyszerre alanya, tárgya és eszköze a keresőmarketingnek, speciális értelmezésben ezt nevezhetjük tartalommarketingnek.

A keresőmarketing elméleti alapja tehát az, hogy keresés-specifikus tartalmat kell előállítani. A gyakorlat pedig azzal foglalkozik, hogy ez milyen eljárások, módszerek, stratégiák, technikák, fogások, trükkök segítségével lehetséges egy weboldalt a Google találati listák élére pozicionálni.

A keresőmarketing (Search Engine Marketing, SEM) definíciója

A kérdéssel társblogunk foglalkozik részletesebben:

A keresőmarketing meghatározása, jelentése

Alább a fenti linken teljes egészében elérhető honlapszövegből idézünk.

Keresőmarketing - google, SEM
Keresőmarketing: a keresőtalálatok felhasználása marketing célokra

Mi a keresőmarketing jelentése?

Hiába veszünk kezünkbe vaskos szakkönyveket és hiába böngészünk az interneten akár órákon át, még a részletes szakmai leírásokban is ritkán találunk pontos definíciót, legtöbbször csak körülírást találunk a fogalomról.

A legtöbb weboldal tartalomkészítőjének a keresőmarketingről az a legfőbb mondanivalója, hogy annak legfontosabb részét a keresőoptimalizálás képezi (és az utóbbit kezdi tárgyalni).

Tény, hogy hierarchikus viszonyról van szó: a keresőmarketing gyűjtőfogalom, számos módszer és tevékenység tartozik alá, és ezek egyike valóban a keresőoptimalizálás, de az összefoglaló halmaznéven belül ugyanúgy fontos a tartalommarketing, s közösségi marketing, továbbá a pénzfizetéssel kísért eljárások. Lényegében tehát minden olyan tevékenység keresőmarketingnek minősül, amely közvetlen összefüggésben áll az internetes keresési eredményoldalakkal (SERP), illetve azok üzleti célú felhasználásával. Ezzel szemben a klasszikus értelemben vett keresőoptimalizálás a pénzfizetést feltételező megoldásokkal nem foglalkozik és kizárólagosan az organikus keresőtalálati helyezések javítása a célja. Helyes tehát, ha definíciónkban így fogalmazunk:

A keresőmarketing az online marketing speciális ágazata, amely az internetes tartalomkereső programok (Google, Yahoo, Bing, Baidu, Ask, Tango, Bluu, Johu, Yandex) kulcsszavas találati listáinak a felhasználása és célzott befolyásolása révén juttat valamely támogatott weboldalt kedvezőbb üzleti helyzetbe a weben.

Rövidebben:

Keresőmarketing = a keresőtalálatok befolyásolása és felhasználása marketing céloknak megfelelően. A SEM egy online marketing módszer, olyan tevékenység, amelyben a Google-találatok közt a weboldal pozíciójának a javítása, a kedvező helyezés elérése a cél.

Egy másik weblapunk értelmezései között azt is olvashatjuk, mivel foglalkozik a SEM-szakértőA keresőmarketing szakember a Google találati listák felhasználásával és befolyásolásával igyekszik kedvező találati pozíciót szerezni egyvalamely honlaptartalom számára. Ez a következő műveletek végrehajtásával lehetséges:

  • Egyedi fogalmazású, értékes honlaptartalom létrehozása. A tartalom kulcsszavas relevanciájának a biztosítása, keresőbarát formai megjelenés kialakítása. << Ez a honlapoptimalizálás.
  • Releváns hivatkozásokra alapozott linkprofil kiépítése meglévő és újonnan létrehozott külső weboldalak felhasználásával. << Ez a linképítés.
  • Blogtuning, szakmai írások sokaságának közzététele, bemutató és ismertető jellegű PR-cikkek írása és elhelyezése optimalizált és tematikailag kapcsolódó honlapokon. << Ez a tartalommarketing egy speciális módja.
  • Közösségi marketing, tartalommegosztás, linkmegosztás, kommentelés
    Fizetett linkek elhelyezése, Adwords kampány, linkmarketing.

További kulcsszavak a témában: online marketing, tartalommarketing és public relations, weboldal tartalomoptimalizálás, google keresőmarketing, kreatív szövegírás, releváns online tartalom optimalizálása, google első helyre kerülés

Címkék: seo

SEO a kisvállalkozókak

SEO a kisvállalkozásoknak: Minden, amit tudnia kell

Ha 2019-ben nincs weboldala, akkor létezik egyáltalán a kisvállalkozása?

Valószínűleg nem.

A fogyasztók nyolcvannyolc százaléka online kutatást végez, mielőtt megvásárol egy terméket vagy szolgáltatást. Ez azt jelenti, hogy az online jelenlét elengedhetetlen a sikerhez.

Hogyan lehet gondoskodni arról, hogy a megfelelő személyek értesüljenek a vállalkozásról az interneten keresztül?

Optimalizálnia kell weboldalt a SEO-hoz.

Készen áll az elsőlépésekre?

Az alábbiakban elolvashatja a kezdőknek készült kisvállalkozási SEO útmutatónkat.

Mi az a SEO?

A SEO a keresőmotor-optimalizálás angol mozaikszava. Célja, hogy a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálják Önt online.

Amikor valaki keres az interneten, a keresőmotorok (általában a Google) a legrelevánsabb eredményeket mutatják. Az eredmények rangsorolva jelennek meg, tehát az első eredmény a legrelevánsabb, és így tovább.

A probléma az, hogy a keresőmotor általában több ezer találati oldalt (SERP-ek) ad. Az emberek 90 százaléka azonban csak az 1. oldalt nézi meg. 

Mit jelent ez az Ön számára?

Nos, itt lép a képbe a SEO.

A SEO célja, hogy a kisvállalkozás a lehető legmagasabbra kerüljön a rangsorban. Az ügyfelek így nagyobb valószínűséggel találnak rá, és kötnek vele üzletet.

Hogyan működik a SEO?

Minél többet tud egy keresőmotor az Ön vállalkozásáról, annál nagyobb eséllyel kerül az első keresési eredmények közé. A SEO alapelve tehát, hogy a keresőmotoroknak a lehető legegyszerűbb legyen:

  • Megtalálni az Ön vállalkozását
  • Megérteni, hogy miről szól

Tegyük fel, hogy egy ügyfél gluténmentes pékséget keres Győrben. Bejelentkezik a kedvenc keresőmotorjába, és rákeres a „gluténmentes pékségek Győrben” kifejezésre.

A keresőmotor egy keresőrobotnak (web crawler) nevezett program segítségével átfésüli az internetet kapcsolódó tartalmakat keresve. Ezután listát készít a legrelevánsabb weboldalakról. Ha tehát Ön pékséget működtet Győrben, és árusít gluténmentes termékeket is, akkor érdemes gondoskodni arról, hogy ezt a keresőmotor is tudja.

Bár az alapelv ennyi, a SEO természetesen sokkal összetettebb. A Google több mint 200 tényező alapján határozza meg a weboldalak rangsorát a találati listában. Ezek közül néhány általánosan ismert a SEO-szakemberek körében, mások azonban ellentmondásosak, vagy nem többek egyszerű találgatásnál.

A következő alapvető irányelveket követve viszont nem lehet nagyon elrontani:

  • Gondoskodjon arról, hogy a keresőrobotok a lehető legegyszerűbben elolvashassák az Ön weboldalát. Használjon egyszerű, letisztult megfogalmazást az egyes oldalak leírásához.
  • Gondoskodjon arról, hogy weboldala a lehető legfelhasználóbarátabb legyen. Különös tekintettel a következőkre:
  • Hozzon létre minőségi tartalmat. Ez általában a következőket jelenti:
    • Lényeges és hasznos azoknak, akiket szeretne az ügyfelei között tudni
    • Könnyen érthető
    • Hasznosítható
    • Pontos
  • Hitelességet kell kiépíteni. Ha a keresőmotorok úgy vélik, hogy weboldala hiteles információforrás, akkor előnyben részesítik a többi oldallal szemben. A minőségi tartalom rendszeres közzétételével már félúton jár a sikerhez. Emellett viszont az is fontos, hogy a tartalmait megosszák, és viszonthivatkozásokat szerezzen más minőségi weboldalakon.

Mik a SEO előnyei kisvállalkozásoknak?

A Microsoft Teams ingyenes letöltése

Jól értette, ingyen. Azaz 0 Ft ellenében. Különféle funkciói – például a csevegés, a fájlmegosztás és a videohívás – kitűnően szolgálják az együttműködést.

Vegye használatba ingyen

A SEO legnagyobb előnye, hogy ennek segítségével mások gyorsabban megtalálhatják Önt az interneten.

Egy levél csak akkor juthat el a címzetthez, ha megfelelő a címzése. Ha pedig az Ön online jelenlétét egy levélnek tekintjük, akkor a jó SEO jelenti a helyes címzést és az első osztályú bélyeget.

A SEO azonban más előnyöket is kínál a kisvállalkozásoknak. Különösen akkor, ha

    • nagy a befektetésmegtérülésük (ROI).

Sok SEO-technikát viszonylag egyszerű gyakorlatba ültetni csekély kiadással vagy akár költségmentesen. Az eredmények azonban megdöbbentők lehetnek.

Vegye figyelembe a következőket. A felhasználók 62,2 százaléka kattint rá organikus keresési eredményre (egy weboldal, amelyről a keresőmotor úgy gondolja, hogy releváns az Ön kereséséhez). Ezzel szemben a felhasználók csak 2,8 százaléka kattint egy fizetett hirdetésre.

    • Segít az értékesítések növelésében

A SEO-barát weboldalakon gyorsan és könnyen lehet navigálni, hasznosak és könnyen olvashatók bármelyik eszközön. Ez arra ösztönzi a felhasználókat, hogy a weboldalon maradjanak, böngésszenek és vásároljanak.

Ezzel ellentétben:

    • A felhasználók 53 százaléka hagyja el a weboldalt, ha a beletöltés több mint 3 másodpercet vesz igénybe
    • A felhasználók 57 százaléka hagyja el a weboldalt, ha az nem működik jól a telefonjukon
    • A Northumbria Egyetem pszichológiai tanulmányában a 94 százaléka azoknak, akik nem bíztak meg egy weboldalban, az idejétmúlt megjelenése miatt nem szavazott neki bizalmat.
    • Előnyt biztosít a versenytársakkal szemben

Nem számít, hogy a versenytársai nagyobbak, vagy több erőforrással rendelkeznek. Ha az Ön weboldala SEO-optimalizált, akkor feljebb kerül a rangsorban, és többen tekintik meg, mint egy nem optimalizált weboldalt.

    • Segít a vállalkozás növekedésében

A jó SEO nagyobb láthatóságot biztosít az interneten, így több potenciális ügyfél szerez tudomást Önről.

Első lépések a SEO-hoz: SEO-szakértő kiválasztása kisvállalkozáshoz

A SEO-szakemberek sikerre vihetik vagy tönkre is tehetik a weboldalt. Az elismert szakemberek segítenek az online jelenlét növelésében. Ha azonban olyat választ, aki kétes gyakorlatokat alkalmaz (ez az úgynevezett black hat SEO), akkor gyorsan a 20. oldal mélységében találhatja magát.

Mire kell tehát figyelni egy SEO-szakember kiválasztásakor?

Íme négy tipp:

    1. Tűzzön ki egy célt

A SEO egy hatalmas terület, ezért konkrét célkitűzésekre van szükség. Szeretne előrébb kerülni a rangsorban bizonyos kulcsszavak esetében? Felhasználóbarátabb weboldalt akar? Esetleg növelni szeretné a viszonthivatkozásai számát? Ha tudja, hogy mit akar elérni, akkor könnyebb lesz a megfelelő szakember kiválasztása.

    1. Egyeztesse a folyamatot

Milyen módon kívánja a SEO-szakember elérni az Ön céljait? Mely kulcsszavakat célozza? Milyen módszereket fog használni? És ami a legfontosabb, nyomon követi a teljesítményt és az eredményeket?

    1. Kérdezze meg tőlük: „Meg tudná oldani, hogy a Google-rangsor elejére kerüljek? Mennyi időre lesz szükség ehhez?”

Ezek beugratós kérdések, mivel nincsenek egyszerű válaszok. Ha tehát egy SEO-szakember túl sokat ígér, akkor jó eséllyel tapasztalatlan vagy „black hat” módszerekkel dolgozik. Hosszútávon mindkét esetben többet ártanak, mint használnak.

    1. Könnyű a kommunikáció?

Önbizalmat ad, amikor a SEO-szakemberrel beszélget? Vagy több kérdést kap, mint választ? A SEO egy hosszú távú projekt, ezért ki kell választania valakit, akivel kényelmesen tud kommunikálni.

5 egyszerű, azonnal alkalmazható SEO-tipp kisvállalkozásoknak

Egy SEO-szakember segíthet gyorsabban fejlődni, de sok mindent Ön is elintézhet csekély kiadásokkal vagy költségmentesen. A következő öt egyszerű SEO-tippet azonnal alkalmazhatja:

  • Regisztráljon a Google Search Console szolgáltatásban. Ez az ingyenes eszköz megmutatja, milyen problémákat kell javítani a weboldalon a jobb SEO érdekében. A Bing webmaster tools szintén felbecsülhetetlen, hasznos információkat adhat.
  • Igényelje felvételét a Google My Business listára, és töltse ki a lehető legjobban. Ez növeli a megjelenés esélyét a helyi keresési eredményekben. Egyéb ingyenes könyvtárak, amelyekbe érdemes regisztrálni:
  • Tudja meg, hogy mit keresnek az ügyfelei. Gondolkozzon potenciális kulcsszavakon. Amikor néhányat már leírt, akkor egy ingyenes eszközzel (például a KeywordTool.io vagy a Moz) építse fel kulcsszólistáját.
  • Indítson el egy blogot, és rendszeresen frissítse. A rendszeresen blogoló cégek 434 százalékkal nagyobb valószínűséggel szerepelnek a keresési eredmények között, mint azok, amelyek nem. Nem elírás, 434 százalék.
  • Legyen aktív a közösségi médiában. A közösségi média nagyszerű forgalomforrás a weboldalához. Egy kutatás szerint minél több ember látogat meg egy adott weboldalt, annál előbbre kerül a keresési eredmények között.

Készen áll?

Címkék: seo

SEO: Mi az a kulcsszó-kutatás?

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS (SEO)

SEO: mi az a kulcsszó-kutatás? És hogyan zajlik?

Akulcsszókutatás az első lépés, amikor SEO-ról van szó, a keresőoptimalizálás alapja. Ha írni akarsz egy szöveget a weboldaladra, akkor úgy állsz neki, hogy tudod: az emberek mire keresnek rá. Habár ma már másként kezeljük a kulcsszavakat, mint néhány évvel korábban, azért a tartalmakat olyan keresési kifejezések köré érdemes építeni, melyek érdeklik az embereket, azaz időnként rájuk keresnek a Google-ben. (Frissítés 2019. február 12. – Kiegészítettem a kulcsszó-kannibalizmusról szóló fejezetet néhány fontos bekezdéssel)

Mi az a kulcsszó? És miben különbözik a keresési kifejezéstől?

Valószínűleg Te is jó párszor használod nap mint a Google keresőjét, azaz keresőkifejezéseket írsz be a szövegbeviteli mezőbe. A keresőoptimalizáláshoz tudnod kell, hogy mások mire keresnek rá az interneten, azaz milyen keresési kifejezéseket használnak.

Mi az a keresőkifejezés?

A keresőkifejezés lehet egy szó, egy név, vagy akár egy kerek egész kérdés is. Minden egyes ember kicsit máshogy gondolkodik, ezért máshogy fogalmazza meg egy keresési kifejezést, amikor egy bizonyos dolog érdekli. Tehát ugyanazt a dolgot öt különböző ember ötféle keresési kifejezéssel szeretné megtudni.


Segítségre lenne szükséged SEO-kampányodhoz? Több látogatót és vevőt szeretnél elérni egy jobb helyezéssel?


Ráadásul a keresési kifejezések tartalmazhatnak helyesírási hibákat, elírásokat, a szavakat helyettesíthetik benne számokkal, változhat a szórend, mégis elvárják, hogy a megfelelő eredményt adja a kereső.

Mi az a keresési szándék?

A keresési kifejezésekhez különböző keresési szándékok tartoznak. Tehát nem elég ismerni egy keresési kifejezést, tudni kell, hogy milyen szándék húzódik meg mögötte. (Erről később még részletesen lesz szó.)

Hiszen, ha egy kereső által megjelenített weboldal-link nem a megfelelő választ tartalmazza, akkor a felhasználó vagy rá sem kattint, vagy ha igen, azonnal visszatér a találati oldalra, és egy olyan oldalt keres, mely választ ad a kérdésére. A keresési szándék ismerete egy fontos dolog a weboldaltulajdonosok számára SEO-szempontból.

Miben különbözik a keresőkifejezés és a kulcsszó?

Míg Te – ha SEO-zol – nagy erőkkel azon vagy, hogy egy bizonyos kulcsszóra jó helyezést érj el a keresőben, addig az emberek egyszerűen beírnak egy olyan kifejezést a keresőbe, ami éppen eszükbe jut. Amiről azt gondolják, hogy a megfelelő oldalt jeleníti meg számukra. Ilyenkor nem foglalkoznak azzal, hogy mekkora verseny van egy-egy ilyen kifejezésre az oldalak között, nem próbálják meg a tökéletes kifejezést megtalálni.

Egy ideális világban a keresési kifejezés megegyezne a Te kulcsszavaddal, és az oldalad megfelelne a felhasználó keresési szándékának. De a világ nem ilyen, az emberek változatos keresőkifejezéseket használnak. Ezért tisztában kell lenni azzal, hogy a közönséged a való életben miként gondolkodik, mikor mi a szándéka a kereséssel, és ezt figyelembe véve kell megalkotni a megfelelő kulcsszót.

A keresőmotorok persze igyekeznek segíteni a felhasználókat abban, hogy a megfelelő eredménnyel járjanak a keresésnél. Ezért is tesznek javaslatokat egy keresőkifejezés beírásakor, illetve jelzik azt is, hogy mások mire kerestek rá. Ráadásul, ha úgy vélik, hogy a beírt szó nagyon hasonlít egy másik keresőkifejezésre – melyre gyakrabban szoktak rákeresni -, akkor megkérdezi, hogy nem arra akart-e rákeresni. Illetve a kereső olyan találatokat igyekszik mutatni, mely megfelel a kereső céljának.

Mi az a kulcsszó-kutatás?

Ahhoz, hogy megtaláljuk a kulcsszavaidat, kulcsszókutatást kell végezni. A kulcsszó-kutatás révén tudjuk meghatározni azokat a kifejezéseket, melyekre meg kellene jelenned a Google találati oldalain. A kulcsszókutatás segít abban, hogy megtudd, milyen keresési kifejezéseket használ a közönséged.

A valóságban nagyon gyakran előfordul, hogy a weboldaltulajdonosok és a közönségük egész más kifejezéseket használ a weboldalon megjelenő termékekre. Ilyenkor jelentős különbség van a keresési kifejezés és a kulcsszó között. Emiatt a weboldal nem képes elérni a célközönségét. Márpedig azokra a szavakra, melyet nem használ a közönséged, nem célszerű SEO-kampányt építeni.

Egy jó kulcsszókutatás biztosítja azt, hogy a weboldalon ugyanazok a kifejezések jelenjenek meg, mint amiről a termékkel kapcsolatban a közönség is beszél. Még ha ez nem is feltétlenül nyeri el a weboldaltulajdonos tetszését, mert ő egy kicsit másként látja a tevékenysége lényegét.

Ha még a keresési szándékot is sikerül megérteni, akkor az is kiderül, hogy melyek azok a kérdések, melyeket a célközönség általában megfogalmaz a termékkel kapcsolatban. Ez pedig azért fontos, mert ezekre a kérdésekre adhat választ a weboldal jó minőségű tartalmak formájában. Ha pedig nem az a szándék, ami a weboldal számára releváns, akkor nem optimalizál az adott kifejezésre.

Fontos még, hogy a kulcsszavak nem egyetlen szóból álló kifejezések, hiszen gyakran hosszú kifejezésekről van szó. Itt érdemes megemlíteni a long tail kulcsszavak kérdését (melyekről később még bővebben is szó lesz). Ezek speciálisabb, és ezért ritkábban használt kifejezések. Ez nem egyenlő azzal, hogy hosszú, azaz többszavas keresési kifejezésről van szó, de a gyakorlatban általában hosszúak a long tail kulcsszavak. Mivel ritkábban keresnek rájuk az emberek, így kisebb a verseny, és könnyebb jó helyezést szerezni ezekre.

Hogyan alakítjuk ki kulcsszó-stratégiát?

A kulcsszó-stratégia kialakítását nagyon egyszerűen, egy négylépéses folyamatként is fel lehet vázolni. A munka azzal kezdődik, hogy meghatározod – konkrétan leírod -, hogy mi a célkitűzése a cégednek, hogyan határozza meg a küldetésnyilatkozatát. Ezután leírod, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre megtalálható szeretnél lenni, és ezek miként kapcsolódnak a közönséged által használt kifejezésekhez. Végül jön az a lépés, amikor minden megfelelőnek bizonyuló kulcsszóra létrehozol egy oldalt a weboldaladon. De lássuk a részleteket!

Mi a küldetésed?

Mielőtt bármilyen kulcsszó-gyűjtésbe belefognánk, át kell gondolni a küldetésed, a céljaid. Olyan kérdésekre kell választ adnod, mint a “ki vagyok?”, “miről szól a weboldalam?”, “mi teszi megkülönböztethetővé?”, és “milyen ígéreteket akarok tenni a weboldalamon?”.

Nagyon sokan nem tudnak kapásból válaszolni ezekre a kérdésekre. Ezért rá kell szánni az időt, hogy megfogalmazd a küldetésnyilatkozatod, a céljaid, mégpedig olyan részletesen, amennyire csak tudod. Ha megvagy a válaszokkal, akkor ezzel meg is tetted az első lépést a kulcsszó-stratégia kialakításában.

Kulcsszó-lista elkészítése

A második lépés a kulcsszó-kutatás során a kulcsszó-lista elkészítése. Mivel már megvannak az alapok, ezek segítségével próbálunk meg betekinteni az ügyfeleid fejébe. Mire keresnek rá az ügyfelek a Te kulcsszavaiddal kapcsolatban? Milyen kulcskifejezéseket használnak, amikor olyan termékekre vagy szolgáltatásokra vadásznak, mint amilyen a Tied is?

A helyzetet bonyolítja, hogy Neked egy piaci rést kell találnod, valamint figyelembe kell venned, hogy mi az, ami megkülönböztet a többiektől. Tehát miben kínálsz mást, többet, mint a konkurencia. Elsősorban az ezekhez kapcsolódó kifejezések azok, melyekre érdemes optimalizálni, mert az kisebb költséggel, és nagyobb sikerrel kecsegtet.

A lista összeállításához persze használhatunk különféle eszközöket. Az egyik alapvető eszköz maga kereső a kapcsolódó kifejezésekkel, a Google Ads kulcsszókeresője vagy a Google Trends. Ezen kívül pedig létezik számtalan webes szoftver, melyekkel kulcsszavakat lehet találni. Az ismerteken túl akadnak közöttük egész érdekes megoldások, például a Spyfu, mellyel kifejezetten a versenytársak kulcsszavait vizsgálhatjuk. De hamarosan rátérünk, milyen kulcsszavak közül válogathatsz, és hogyan gyűjtheted be őket.

A keresési szándék meghatározása

A SEO stratégiák mostanában egyre inkább arra épülnek, hogy a weboldalak válaszoljanak a célközönség által megfogalmazott kérdésekre. Amikor valaki összesűríti egy kulcsszóban azt, amit a Google keresőjétől szeretne megtudni, akkor sokszor van a fejében egy kérdés, amire választ keres. Ezekre a kérdésekre pedig adható egy válasz a weboldaladon.

Persze a szándéka lehet az is, hogy egy bizonyos weboldalt megtaláljon, vagy pedig vásárolna valamit. Ezért is szoktunk megkülönböztetni többféle keresési szándékot:

  • Információs szándék – amikor egy adott témáról szeretne többet megtudni a felhasználó.
  • Navigációs szándék – amikor egy meghatározott weboldalt keres a kereső segítésével.
  • Kereskedelmi szándék – amikor valamit venne a felhasználó, és előtte rákeres a weben. Ilyenkor még nem tiszták a szándéka, csak tapogatózik.
  • Vásárlási szándék – amikor az előzetes tájékozódás után már készen áll a vásárlásra.

Tudnod kell, hogy a közönséged milyen szándékkal érkezik a weboldaladra, és próbáld meg kiszolgálni az igényeiket. Illetve, ha egy keresési kifejezéshez kapcsolódó szándék számodra nem releváns, akkor nem kell rá optimalizálni.

Jöhet az oldalak szövegének elkészítése!

Ezután kerül sor a weboldalak tartalmának elkészítésére a kulcsszavakkal és a keresési szándékkal összhangban. Régebben minden egyes fontos kulcsszóra készült egy külön oldal, ahol rettenetes mennyiségben megjelent az adott kulcsszó. Ez a technika ma már nem működik, mert a Google algoritmusai ennél sokkal fejlettebbek. Próbálják meghatározni a keresési szándékot, és ez alapján személyre szabni a találatokat.  Az a weboldaltulajdonos, aki a legjobb választ adja a felmerülő kérdésekre, a legjobb helyezést éri el.

Létre kell tehát hozni egy jól felépített oldalstruktúrát a kulcsszavakra építve, majd ez alapján elkezdeni a tartalomkészítést. Lesznek közöttük fontosabb kulcsszavak, melyek alá további kapcsolódó kulcsszavak kerülnek a maguk aloldalaival, melyek támogatják ezeket. Ezek egyre inkább a long tail kategóriába tartoznak. A lényeg itt a megfelelő hierarchia kialakítása, hiszen ez a Google-nek is segít az oldalad megértésében. Nem kell azonban egyszerre minden kulcsszóra remek tartalommal előállni, mert ez egy folyamatos munka.

Hogyan határozd meg a keresési szándékot?

Már többször említettem a felhasználói szándékot, mint lényeges tényezőt a kulcsszavak meghatározásánál. A kulcsszó-kutatás során ugyanis nem csak azt kell figyelembe venni, hogy egy keresési kifejezésnek mekkora a forgalma, milyen nagy a verseny rá, hanem azt is, hogy milyen felhasználói szándék húzódik meg mögötte.

Tehát, ha pusztán az adatokat tekinted, akkor sok kulcsszó tökéletesnek látszik arra, hogy optimalizálj rájuk egy-egy oldalt. Ugyanakkor, ha jobban megvizsgálod ezeket a kulcsszavakat, akkor kiderül, hogy a legtöbbjükhöz kapcsolódó felhasználói szándék nem igazán kapcsolódik a Te céljaidhoz. Ez pedig azt jelenti, hogy nem éri meg pénzt és időt áldozni rá, mert nem is fog bevételt hozni.

Lehet, hogy erre azt mondod, hogy számodra minden forgalom jó, még az is, ami nem hoz konverziót. Azonban gondolj arra, hogy a Google a találati oldalt is szándék alapján igyekszik összeállítani. Vagyis megpróbálja kitalálni, hogy tőled azt kapják-e az emberek, amit várnak. Így egyáltalán nem biztos, hogy egy forgalmas kulcsszó esetében Te is részesedsz ebből a forgalomból. De ha igen, akkor sem nyersz konverziókat, ami által megtérülne a befektetésed az optimalizálásba.

Fontos tehát a szándék meghatározása. De sajnos a mindenki által használt Google kulcsszótervező vagy egyéb eszközök sem árulják el neked, hogy milyen szándék lapul egy-egy kifejezés mögött, számodra megfelelő-e. Ugyanakkor persze sok információt ki lehet nyerni egy-egy Google-keresésből, ami segíthet a szándék meghatározásában. Hiszen mint az előbb is említettem: a Google bizony igyekszik figyelembe venni a felhasználói szándékot a keresésnél.

Hogyan?

Tehát ahelyett, hogy pusztán a forgalmi adatok alapján válogatnánk a lehetséges kulcsszavak közül, és remélnénk, hogy forgalmat és konverziót is eredményeznek, miért ne használnánk ki a Google algoritmusait a keresési kifejezések mögötti szándék meghatározására?

Ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy inkognitó módban rá kell keresni a kiválasztott kulcsszóra, és megvizsgálni a találatokat abból a szempontból, hogy milyen felhasználói szándékot sejt egy-egy keresés mögött a Google.

Az előbbi fejezetben már említettem a négy keresési szándékot: információs, navigációs, kereskedelmi és vásárlási szándék. A kulcsszólistát tehát ki kell egészíteni minden egyes kulcsszó esetében a felhasználói szándékkal és annak pénzügyi értékével (alacsony, közepes, magas). Ezután pedig eldönteni, hogy vajon a szándékot is figyelembe véve megéri-e számodra az adott kulcsszóra optimalizálni, lesz-e belőle bevételed.

Természetesen a felhasználói szándék nem lesz mindig 100 százalékosan tiszta, és könnyű egy kulcsszót vásárlási szándékúnak minősíteni, miközben lehet, hogy nagyobb részt inkább információs szándék húzódik meg mögötte. Tényleg gondosan meg kell tehát nézni egy-egy Google-keresésre a megjelenő találati oldalakat. És a Google-ben jobban megbízhatsz, mint a saját elképzeléseidben, bár nyilván messze nem 100 százalékos ez sem.

Milyen kulcsszavak közül válogathatsz még?

Ha összeállítottad a korábban elmondottak alapján a kulcsszólistád, akkor itt ne állj meg, akadnak még lehetőségek!

Korreláló kulcsszavak

Amikor olyan embereket akarsz elérni, akik még nem állnak készen a vásárlásra, akkor őket az úgynevezett korreláló kulcsszavakkal tudod elérni. Ezek azok a kifejezések, melyekre az emberek a vásárlás előtti időszakban rákeresnek. Ha ezekre is alkotsz tartalmakat, akkor máris közelebb kerültél a potenciális vásárlóidhoz.

A korreláló kulcsszavak megkeresésére a Google alkotott egy könnyen használható eszközt: ez a Google Correlate.  Ha például beírom, hogy keresőoptimalizálás, akkor kapok néhány javaslatot. Elsőre furcsa lehet a lista, de azokat a szavakat tartalmazza, melyekre azok az emberek keresetek, akiket később a keresőoptimalizálás téma is érdekelt.

Címkék: seo