Önsegítő tippek, amelyek könnyen érthetőek mindenki számára!

Önsegítő tippek, amelyek könnyen érthetőek mindenki számára!

 

A személyes növekedés és fejlődés akkor is megtörténik, ha tudatosan dolgozunk rajta, vagy sem. Az élet minden próbatétele és megpróbáltatása egy újabb lehetőség a személyes fejlődésre. Az, ahogyan ezeket az eseményeket feldolgozzuk és kezeljük, meghatározza, hogy mennyit fejlődünk önmagunkból. A következő tippek adhatnak néhány ötletet, hogyan használhatod ki a következő személyes fejlődési lehetőséget.

Vezess hálanaplót. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy felismerd, hogy az életed nem is olyan rossz, mint amilyennek gondolod. Találj ki minden nap 10 olyan dolgot, amiért hálás lehetsz, és írd le őket. Egy idő után nem kell majd annyira sokat gondolkodnod, mert elkezd kialakulni benned a "hála hozzáállása", ami miatt értékelni fogod az életedet.

Akár hiszed, akár nem, ha túl kedves vagy másokhoz, az gyakran azt jelenti, hogy nem vagy elég kedves magadhoz. A személyes fejlődés része az önmagaddal szembeni kötelezettség teljesítése, és ezt nem mindig lehet megvalósítani, ha tucatnyi embernek vagy kiszolgáltatva. Önmagadat kell a prioritási listád élére helyezned, és csak utána törődj másokkal.

Kevés olyan erőteljes dolog van az életben, mint megtanítani egy másik embert olvasni, legyen az akár gyermek, akár felnőtt. Fontold meg, hogy önkéntes munkát vállalsz egy iskolában vagy hajléktalanszállón, mint olvasástanár. Olyan készség elsajátítására adsz lehetőséget, amely szó szerint megváltoztathatja az ő világukat, valamint szeretteik világát.

Ne feledd mindig, hogy a depresszió nem hozzád tartozik. Ez valami, ami a lényedet sújtja. Kitartóan kell kitartanod, és keresned kell a megfelelő segítséget, és mindig emlékezz, hogy ez is elmúlik. Ismerd el a depressziódat, de győződj meg róla, hogy nem asszociálsz arra a gondolatra, hogy te vagy a depressziód.

A depressziós problémáid megoldásának nagy kulcsa, hogy tudatosan átirányítsd a gondolkodásmódodat. A kognitív viselkedésterápia segítségével segíthet felismerni, ha elkezdesz depressziós úton gondolkodni, és megtaníthatod, hogyan lehet pozitívabban gondolkodni. Azzal, hogy előbb gondolkodol mint cselekszel nagyobb szabadságot engedhetsz meg magadnak a negatív gondolatoktól.

A depresszió arra késztetheti az embereket, hogy visszavonuljanak a megszokott rutinjaiktól, tevékenységeiktől és társas csoportjaiktól. Mellesleg, amikor a legnagyobb a kísértés, hogy megszakítsd a kapcsolataidat, pontosan akkor kell összeszedned minden erődet, és továbbra is részt venned, akár úgy érzed, hogy képes vagy rá, akár nem. Értsd meg, hogy az elszigetelődés csak még több fájdalmat és stresszt okoz. Megkeresheted a barátaidat vagy a családodat, és megkérheted őket, hogy adják meg a motivációt és a támogatást, ami ahhoz szükséges, hogy a szokásos tevékenységeidhez továbbra is ragaszkodj.

Az egyik legegyszerűbb és legtermékenyebb módja a lemaradt önértékelés fokozásának, ha gyaloglás közben növeled a sebességedet. Egyszerűen hangzik, de az önbizalommal rendelkező emberek céltudatosan járnak, és ezt mások észreveszik. Erősebb első benyomást keltesz, magabiztosabbnak tűnsz, és sokkal gyorsabban jutsz el A pontból B pontba.

Talán magas célokat tűztél ki magad elé, és folyamatosan kudarcot vallasz, hogy elérd őket? Ha ez a helyzet, érdemes megállni és elgondolkodni azon, hogy miért. Keress az interneten példákat a sajátodhoz hasonló célokra és elképzelésekre, majd hasonlítsd össze a saját céljaidat az eredményeiddel. Lehet, hogy az a probléma, hogy lehetetlen célokat tűzöl ki magad elé, és nem használod fel kellőképpen az erőforrásaidat a céljaid megfelelő megvalósításához.

A személyes fejlődés nem mindig könnyű; sőt, néha sok személyes fájdalommal jár, mielőtt a növekedés és fejlődés megkezdődik. Ahogy az életünk során haladunk, segít, ha minden kihívást maximalizálunk, és megkeressük benne a jót, hogy egyre jobban megtaláljuk az igazi boldogságot önmagunkban.