Szakmai felkészültség

Szakmai felkészültség

 

Szakmai felkészültség

 

Keresőmarketinggel foglalkozó ügynökségek szakmai felkészültségét nehéz objektív mércével meghatározni.  A “sok éves tapasztalat” vagy a “hatalmas összegű kezelt költés” kevéssé tudják megmutatni a tényleges tudást. Hogyan lehet megállapítani, hogy felkészült-e az ügynökség?

Hogyan lehet megállapítani, hogy felkészült-e az ügynökség?

Hivatalos minősítések

A keresőmarketing piac híres a “plecsnijeiről”, több rendszer is ad lehetőséget minősítés megszerzésére, azonban jelenleg a Google partner státusz az egyedüli, teljes piac által ismert és elfogadott akkreditálási rendszere.  Két minősítési szint érhető el: Google Partner / Google Premier Partner (Kiemelt Google Partner), mindkettő azt tanúsítja, hogy a Google a vállalatot Google-partnerként ismeri el. A két jelvény között az a fő különbség, hogy a Google a nagyobb ráfordítással működő, valamint a további minősítési és vállalati teljesítményre vonatkozó követelményeknek megfelelő, vezető vállalatokat ismeri el a Kiemelt Google Partner-jelvénnyel.

A Google Partner cégek a Google által kibocsátott Google Partner / Google Premier Partner jelvényt megjelenítik a weboldalukon. A jelvény minden esetben a Google akkreditációs oldalára linkel (https://www.google.com/partners/ kezdetű), ahol alapvető információk szerepelnek az ügynökségekről és szakvizsgáról. Ha egy ügynökség Google Partners oldala nem elérhető vagy a honlapról nincs lehetőség átlinkelni a céges Google Partners oldalra, akkor kezdj el gyanakodni. Lehet, hogy csak technikai probléma, tehát érdemes utánajárni.

Véleményünk szerint a felkészült PPC ügynökség magas webanalitikai ismeretekkel is rendelkezik, így tudja a kampányok teljesítményét összefüggéseiben is vizsgálni, vagy más hirdetések eredményeivel is összevetni. Általános analitikai és Google Analytics szaktudás meglétéről a szintén Google által kibocsátott Google Analytics egyéni minősítés ad tanúbizonyságot.

A hivatalos minősítések megléte fontos része a szakmai felkészültségnek, de ez önmagában nem garancia arra, hogy a PPC hirdetéseid biztosan jó kezekben lesznek.

Tapasztalat

A PPC piacra mindig is jellemző volt a folyamatos változás, formálódás. Ügynökségek jönnek létre egyik napról a másikra, majd később ugyanilyen gyorsan el is tűnnek vagy profilt váltanak, ezt nehéz követni, még ügynökségi szereplőként is. Pont emiatt lehet fontos kapaszkodó a szakmai tapasztalat: ha egy ügynökség stabil piaci szereplő és évek óta nyújt keresőmarketing szolgáltatatást, emellett számos iparágban van tapasztalata, pozitív előjelnek számít a szakmai felkészültség terén.

Emellett nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy tapasztalt ügynökségeknél számos cégtől lehet (és érdemes) referenciát kérni. 

Naprakész tudás

A megszerzett tudást frissen kell tartani, ez különösen fontos keresőmarketing területen, ahol napi szinten érkeznek az újdonságok és tesztek. Ahhoz, hogy naprakész tudással rendelkezzen egy ügynökség, dedikált időt kell szentelni a újítások és változások megismerésére, tesztelésére. Fontosnak tartjuk például:

  • A hirdetői rendszerek által szervezett szakmai rendezvények vagy online bemutatók követését.
  • Magyar és külföldi szakmai konferenciákon való részvételt.
  • A magyar és külföldi szakmai sajtó napi szintű követését.

Fontos látni, hogy amikor egy vállalat keresőmarketing területen együttműködik profi ügynökséggel, a díjazás – többek között – ezt a naprakész szakmai felkészültséget is tartalmazza.  A túl alacsony ügynökségi díj ennek a naprakész tudásnak a hiányát mutathatja, hiszen “nincs ingyen ebéd”. Gondolkodj hosszú távon: megéri magas felkészültségű ügynökséggel együtt dolgozni, hosszú távon ez lesz a kifizetődő céged számára.

Tudás megosztása

A tudás megszerzése és naprakészen tartása mellett fontosnak tartjuk a keresőmarketing piac fejlesztését, a tudás megosztását és a fiatalok képzését. Egy ügynökség magas szakmai felkészültségére utal, ha munkatársai tanítanak oktatási intézményekben, jelentetnek meg szakmai cikkeket és előadnak nívós szakmai rendezvényeken. Természetesen – ahogy a minősítések esetében is – igaz, hogy önmagában ez alapján nem érdemes az ügynökségeket megítélni, a teljes szakmai képhez azonban hozzátartozik.

Függetlenség

Ahhoz, hogy a lehető legmagasabb szakmai színvonalon tudjuk a keresőmarketing hirdetéseket tervezni és menedzselni, fontos, hogy más vállalatoktól függetlenül működjön az ügynökség. Tehát például a szakmai döntéseit és javaslatait ne ügynökségi vállalás vagy más külső nyomás hatására hozza.

Egy profi ügynökség nincsen elköteleződve médiavállalat vagy hirdetői rendszer irányába, keresőmarketing tevékenységét kizárólag szakmai szempontok szerint végzi.