A keresőmarketing lényege dióhéjban
2017. december 18. írta: Online marketing 101

A keresőmarketing lényege dióhéjban

A keresőmarketing lényegéről röviden

 

    A keresőmarketing egy olyan internetes technika vagy módszer, ami segít az embernek, hogy a weboldala jobb helyre kerüljön azokban a találati listákban, amik az interneten különböző dolgokat keresők szeme előtt megjelennek pl. a Google-ban. Fontos persze, hogy a weboldalunk lehetőleg olyankor jelenjen meg valakinek, amikor az az általunk végzett és az oldalunkon hirdetett tevékenységhez tartalmilag kapcsolódó szavakra vagy kifejezésekre keres rá az interneten.

Ha oldalunkat félrevezető kulcsszavakra optimalizáljuk (abból a célból, hogy minél több látogatót csaljunk oda vagy akár csak figyelmetlenségből – ez a végeredmény szempontjából mindegy), az az internet világában szabályszegésnek minősül, ami miatt büntetésként a keresőprogramok „lefokozhatják” oldalunkat a találati listákban, sőt, akár bizonyos időre ki is zárhatják az általuk számon tartott oldalak közül, ami ilyenkor semmilyen keresés hatására nem jelenik meg a találatok között. Szóval már csak emiatt is érdemes a tisztességes verseny elveit követve viselkedni az internet virtuális valóságában! A keresőmarketing rendkívül hasznos és nem kicsit bonyolult, újkeletű tudományát egyébként angol nevének rövidítésével SEM-nek is szokták nevezni.

 

keresőmarketing és keresőoptimalizálás

 

    Mi történik a keresőmarketing tevékenység során, ami látogatói számának növekedéséhez segíti hozzá weboldalunkat? Az attól függ, hogy a keresőmarketing területén belül annak melyik ágát részesítjük előnyben: a keresőoptimalizálást (más néven SEO-t) vagy a keresőreklámozást (más néven SEA-t).

    A SEO lényege abban áll, hogy különböző „emberközeli” eszközökkel érjük el, pontosabban érik el az általunk megbízott szakemberek azt, hogy a megfelelő kulcsszavakra rákeresve minél több ember szeme előtt, a találatok között minél jobb pozícióban jelenjen meg az oldalunkhoz vezető link, ezáltal növelve annak látogatottságát és ha árulunk valamit, akkor értelemszerűen a bevételünket, ill. ha mondjuk „csak” egy számunkra fontos eszmét hirdetünk, akkor annak a népszerűségét, ismertségét az emberek körében. (Az internet egy olyan kivételes „hely” a mai világban, ahol az emberi jószándéknak jóval több megnyilvánulásával lehet találkozni és mint olyannak, a hasznát – ingyen – élvezni, mint a „nagybetűs élet” többi területén. Hogy ennek mi az oka, azon érdekes és talán érdemes is volna elgondolkodni...)

    A SEA segítségével lényegében ugyanazt a célt valósíthatjuk meg, mint a SEO-val, azzal a különbséggel, hogy ebben az esetben nem csak oldalunk gondozásba vételéért, a keresőmarketinges  cégnek fizetünk, hanem ezen felül a hirdetéseink megjelenéséhez webes teret biztosító keresőprogram, tehát többnyire a Google, üzemeltetőjének is. És ezenkívül fontos különbség még az, hogy ez utóbbi módszerrel viszont sokkal hamarabb, konkrétan azonnal lehet elérni a találati listában a kívánt helyezést (itt minden csak a pénzen múlik), szemben a SEO-val, ami rendszerint hónapok, tipikusan kb. fél év alatt éri el, hogy oldalunk az általa elérhető legjobb pozícióba kerüljön a találati listákban, ráadásul ebben az esetben a helyezésünk kevésbé is stabil, mint a SEA-val megtámogatott oldalak esetében, mivel természetes és emiatt előre nem mindig kiszámítható jelenségek alakulásától függ.

    Remélem, sikerült megvilágítanom a keresőmarketing és az azt alkotó két részterület lényegét.

Hívd az Online marketing 101 nemzetközi keresőmarketing ügynökséget!



A bejegyzés trackback címe:

https://keresomarketingugynoksegbudapest.blog.hu/api/trackback/id/tr713510319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.