A keresőoptimalizálás SEO tudománya egy keresőmarketing ügynökség szemével
Az egyszerűség kedvéért angol elnevezéséből képzett mozaikszóval SEO-nak nevezett keresőoptimalizálás célja egy weboldal minél jobb (ideális esetben első) helyre való juttatása a keresőprogramok (magyar oldalak esetében jellemzően a Google) találati listáiban, bizonyos szavakra vagy kifejezésekre (ún. kulcsszavakra) való rákeresés esetén (tehát mindig el kell dönteni, hogy egy adott weboldal SEO-ját milyen kulcsszavakra szeretné elvégezni az ember).
Ez azért nagyon fontos, mert az internetezők többsége a találati listáknak csak az első oldalát nézi meg és azon belül is csak az első néhány találatot (az esetek kb. 2/3-ában csak az első három találatnak szentelnek figyelmet az emberek), amelyek közül a legelső helyen álló weboldal (és ezáltal annak gazdája is!) természetesen abszolút versenyelőnyben van a mezőny többi tagjával szemben.
A keresőprogramok meglehetősen bonyolult és az internet mennyiségi és minőségi fejlődésével párhuzamosan folyamatosan bővülő algoritmusok alapján döntik el, hogy egy adott oldalt egy adott szóra vagy szókapcsolatra való rákeresés alkalmával hogyan rangsoroljanak a többi, témába vágó oldalhoz képest. Mindezek felett a hazánkban szinte egyeduralkodónak számító Google rangsoroló algoritmusa titkos, annak működésére mindössze következtetni lehet közvetlen módon, a keresőprogram működését figyelve.
Ezek a tényezők teszik olyan komplex, egy laikus számára átláthatatlannak tűnő és már-már szinte ijesztő területté a keresőoptimalizálás tudományát, és emiatt érdemes ezt a munkát valamilyen profi cégre bíznunk, amennyiben komolyak a szándékaink (kivéve persze ha magunk is járatosak vagyunk a dologban), ahelyett, hogy elriadnánk a dologtól, és csak hagynánk, hogy a weboldalunk parlagon heverjen az internet forgatagában.
Na de térjünk vissza a SEO mibenlétére. Az optimalizálás első lépéseként az adott weboldal kulcsszavait kell feltérképezni és szükség esetén megváltoztatni, ill. még nem létező oldal esetén kigondolni. A kulcsszavak nem csak egy szóból állhatnak, hanem lehetnek több szóból álló kifejezések, sőt, komplett kérdőmondatok is. Igaz, hogy a legtöbb keresés egyszavas kulcsszavakra történik, de olyan területeken, ahol nagy a verseny, javíthatjuk pozíciónkat a konkurenciával szemben, ha szűkebb nichékhez tartozó, hosszabb kulcsszavakra (is) optimalizáljuk az oldalunkat.
A kulcsszavakon túl egy weboldalnál nagy jelentősége van a rajta megjelentetett tartalomnak is. Azon túl, hogy számít, milyen színvonalú anyagokat töltünk fel odalunkra, fontos figyelnünk az ismétlődő (duplikált) tartalmak kerülésére is, ami azt jelenti, hogy ne másoljunk le egy az egyben más oldalakon levő szövegeket vagy szövegrészeket (akár csak mondatokat), sőt, a saját oldalunk aloldalai között se legyen efféle „áthallás”.
Fontos tényező még az, hogy mennyire népszerű az oldalunk más oldalak körében, azaz milyen a linkprofilja, tehát hány oldalról mutatnak a weboldalunkra.külső linkek. Fontos, hogy ezek a hivatkozások ne „kamu” oldalakról érkezzenek, és az is számít, hogy tartalmilag milyen színvonalúak és mennyire látogatottak ezek az oldalak.
A Google különösen nagy jelentőséget tulajdonít a weboldalak betöltési idejének, tehát érdemes oldalunk számára egy minél gyorsabb (lehetőleg SSD alapú) szerveren tárhelyet bérelnünk.
És végül, de távolról sem utolsó sorban fontos szempont még az, hogy oldalunk az asztali számítógépeken és laptopokon kívül táblagépekre és mobiltelefonra is optimalizálva legyen. Az utóbbi szempont napjainkban egyre fontosabb (nézzünk csak körül a metrón, hogy hány ember nézi a többi embert és hány foglalkozik a mobiltelefonjával).
A fenti szempontok egyszerre történő, megfelelően súlyozott figyelembe vétele egy külön szakma, ezért nem is csoda, hogy megtérül, ha a keresőoptimalizálás feladatát szakemberre bízzuk.
Keresd fel az Online Marketing 101 Keresőmarketing Ügynökség szakembereit!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.