Röviden a keresőoptimalizálásról (Google)
Aki kicsit is fogékony az információs technológiára és folyik pár csepp műszaki vér az ereiben, az egyre többet találkozhatott már a bűvös három, nagy, nyomtatott betűvel: SEO. A SEO mozaikszó egy angol kifejezésből ered, ez pedig nem más, mint a Search Engine Optimization.
Szó szerinti tükörfordításban ez keresőmotorok optimalizálását jelenti, a szakzsargonban itthon pedig Google keresőoptimalizálásként robbant be a tudatba az a jelenség, melyből az idő múlásával külön szakma és tudományág is kikerekedett.
A keresőoptimalizálás tulajdonképpen nem más, mint az internetes keresőbe beírt szóra, szófordulatra, egy adott weblap legfelső helyre juttatása. A weblap adott esetben sokkal jobban rögzülhet a fogyasztóban, ha elsőként köszön vissza a keresett vonatkozás. Mi több, a statisztikák szerint az átlagos internetezők nagy többsége, szinte soha nem nyitja már meg a második oldalt a találati oldalak közt.
Ez statisztikailag nem kevesebb, mint kilencven százalékot jelent. A Google keresőoptimalizálás létjogosultságát és szükségességét tovább növeli az a statisztikai mutató, hogy a keresőprogramot használók csaknem fele a legelső, vagyis a leginkább frekventált helyen lévő találatra klikkel majd. A top 3 keresési eredmény valamelyikét, az interneten szörfölők nem kevesebb, sőt, több mint 2/3-a találja kattintásra érdemesnek. Ha tehát valami teljes bizonyossággal kijelenthető a keresőoptimalizálásról az az, hogy van értelme megküzdeni a találati lista legtetejéért. A keresőoldalak, működési elvüket tekintve olyanok, akár az autók.
A Bing, a Yahoo és a Google is ún. keresőmotoroknak köszönhetően működnek. Ha össze kéne foglalnunk köznapi nyelven, hogy mit is jelent a keresőoptimalizálás, a legjobban talán akkor járnánk a valósághoz, ha azt mondanánk, hogy a SEO világa nem más, mint egy rangsorolási verseny. A nyereség- és versenyorientált mindennapokban rengetegen népszerűsítik cégüket, vállalkozásukat, kínálatukat, eladásra szánt terméküket online, így sokaknak pénzügyi érdeke is fűződik ahhoz, hogy a brandjük a lehető leginkább kiemelt pozíciót, mondhatni, hogy a keresőoldalak poll pozícióját töltsék be, így indulva jelentős online marketinges vonatkozású előnnyel, a versenytársakhoz viszonyítottan.
A keresőoptimalizálást illetően azonban célszerű letisztázni egy nagy volumenű tévedést. Nincs igazunk akkor, ha azt gondoljuk, hogy hivatalosan a marketing és a SEO egy és ugyanazon dolog, tevékenység. Ám való igaz, hogy a mechanizmus nagyon hasonló a két jelenség esetében. A különbséget talán úgy lehetne a legjobban szemléltetni, hogy a keresőoptimalizálás nem más, mint explicit törekvés, addig a marketing implicit.
Arról is fontos szót ejteni, hogy SEO és SEO tevékenységek közt különbség van, hiszen a tevékenységbe beletartozhat egyfelől a weboldalak keresőoldalakban való pozícionálása, az oldal látogatottságának növelése, vagy éppen egy oldal tartalmi strukturálása. De erről bővebben, majd egy másik posztban.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.